2|
12527
|29.05.2012
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
Коментар на пластичният хирург д-р Ангел Енчев към социологическо проучване на тема „Обществени нагласи към пластичната хирургия в Република България”
Проведено в периода април-май 2012 върху представителна извадка от 1000 души на възраст над 18 години, чрез анкета от 30 въпроса, извършено от Агенция за социологически, политически и маркетингови проучвания „Сова Харис”.
Резултатите от проучването показват, че немалка част от пълнолетното население на страната е добре настроена към пластичната хирургия като дял от медицината.
От данните се вижда, че около 36% от пълнолетното население на страната е с положително отношение към пластичната хирургия.
Прави впечатление, че около 62% от хората одобряват намесата на пластичната хирургия, ако пластичната интервенция е по здравословни причини – с реконструктивна/ възстановителна или с пост-травматична цел.
Други 16% одобряват напълно естетичната медицина, независимо дали е интервенцията е необходима по здравословни причини, или е свързана с подобряване на физиката и на външния вид. Това показва, че хората оценяват положителната роля на пластичната хирургия както в здравословен, така и в чисто психологически аспект.
От данните е видно, че:
Около 22% от хората считат, че пластичната операция би променила живота им в положителна насока;
13% от хората споделят мнението, че пластичната интервенция може да допринесе за повече успехи в професионален план; за повишаване на тяхната трудоспособност, като цяло;
13% смятат, че пластичната операция би могла да окаже положително влияние върху личния им социален статус, върху отношението на околните към тях, върху самочувствието им;
Тези нагласи се потвърждават от споделените мнения на хората, които вече са се подложили на пластична операция: преобладаващата част от тях споделят, че:
са удовлетворени от резултатите от хирургичната намеса;
самочувствието им се е подобрило;
постигат по-добри резултати в работата си и имат повече професионални успехи;
има промяна в социалния им статус в положителна насока.
Въз основа на резултатите от изследването установяваме, че: 1% от пълнолетните български граждани са се подложили на пластична интервенция; приблизително 16% от хората изразяват готовност да се подложат на пластична интервенция;
6% се колебаят.
Основните причини, поради които хората биха ползвали услугите на естетичната медицина, са:
Поради здравословни причини (34%);
С цел подобряване на външния вид (32%);
С цел подобряване на самочувствието (16%);
С цел отстраняване на „естествени” дефекти от тялото (13%);
За да изглеждам по-млад/а (3%);
От суета/ за да съм в крак с модата (3%).
Услугите на пластичната хирургия биха били ползвани от:
около 14% от хората с личен нетен средномесечен доход до 500 лв.;
близо 22% от хората с личен доход между 500 и 1000 лв.;
от около 16% от хората с личен доход над 1000 лв.
Тези данни показват, че услугите на пластичната хирургия вече не са предназначени само за заможните хора, а са достъпни за по-широк кръг социални прослойки на българското население.
Около 34% от пълнолетното население на страната споделят, че имат доверие на пластичните хирурзи.
Хората получават информация относно услугите и новостите в пластичната хирургия предимно от медиите – телевизия, радио, преса (64%), от специализираните Интернет сайтове и форуми (41%), от разговори с роднини, близки, приятели и познати (17%) и от личния лекар (6%).
Подробни данни от социологическото проучване ще бъдат публикувани в новата книга н ад-р Ангел Енчев „Красотата е симетрия”, която предстои да излезе в началото на месец юли.
От данните се вижда, че около 36% от пълнолетното население на страната е с положително отношение към пластичната хирургия.
Прави впечатление, че около 62% от хората одобряват намесата на пластичната хирургия, ако пластичната интервенция е по здравословни причини – с реконструктивна/ възстановителна или с пост-травматична цел.
Други 16% одобряват напълно естетичната медицина, независимо дали е интервенцията е необходима по здравословни причини, или е свързана с подобряване на физиката и на външния вид. Това показва, че хората оценяват положителната роля на пластичната хирургия както в здравословен, така и в чисто психологически аспект.
От данните е видно, че:
Около 22% от хората считат, че пластичната операция би променила живота им в положителна насока;
13% от хората споделят мнението, че пластичната интервенция може да допринесе за повече успехи в професионален план; за повишаване на тяхната трудоспособност, като цяло;
13% смятат, че пластичната операция би могла да окаже положително влияние върху личния им социален статус, върху отношението на околните към тях, върху самочувствието им;
Тези нагласи се потвърждават от споделените мнения на хората, които вече са се подложили на пластична операция: преобладаващата част от тях споделят, че:
са удовлетворени от резултатите от хирургичната намеса;
самочувствието им се е подобрило;
постигат по-добри резултати в работата си и имат повече професионални успехи;
има промяна в социалния им статус в положителна насока.
Въз основа на резултатите от изследването установяваме, че: 1% от пълнолетните български граждани са се подложили на пластична интервенция; приблизително 16% от хората изразяват готовност да се подложат на пластична интервенция;
6% се колебаят.
Основните причини, поради които хората биха ползвали услугите на естетичната медицина, са:
Поради здравословни причини (34%);
С цел подобряване на външния вид (32%);
С цел подобряване на самочувствието (16%);
С цел отстраняване на „естествени” дефекти от тялото (13%);
За да изглеждам по-млад/а (3%);
От суета/ за да съм в крак с модата (3%).
Услугите на пластичната хирургия биха били ползвани от:
около 14% от хората с личен нетен средномесечен доход до 500 лв.;
близо 22% от хората с личен доход между 500 и 1000 лв.;
от около 16% от хората с личен доход над 1000 лв.
Тези данни показват, че услугите на пластичната хирургия вече не са предназначени само за заможните хора, а са достъпни за по-широк кръг социални прослойки на българското население.
Около 34% от пълнолетното население на страната споделят, че имат доверие на пластичните хирурзи.
Хората получават информация относно услугите и новостите в пластичната хирургия предимно от медиите – телевизия, радио, преса (64%), от специализираните Интернет сайтове и форуми (41%), от разговори с роднини, близки, приятели и познати (17%) и от личния лекар (6%).
Подробни данни от социологическото проучване ще бъдат публикувани в новата книга н ад-р Ангел Енчев „Красотата е симетрия”, която предстои да излезе в началото на месец юли.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads