0|
6081
|12.05.2018
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
КЗК: Ангелкова предлага картел

Комисията за защита на конкуренцията поряза Министерството на туризма за минималните цени на нощувките в хотели. Ресорният министър Николина Ангелкова направи това предложение с идеята да се защити малкия бизнес, подобряване на качеството на услугата и изсветляване на сивия сектор.
КЗК посочва, че отичата добрите й намерения, но констатира, че приемането на подобно предложение би довело до картел в хотелиерския бизнес.
Ето как се аргументира антимонополният регулатор:
- при образуването на цените на хотелиерските услуги влияят множество и комплексни фактори като разходи, период на заетост (като сезон и като ден от седмицата), предоставянето на пакетни услуги, дали настаняването е индивидуално или пакетно. Следователно БХРА изразява опасения относно механизма, по който ще бъдат налагани минимални цени, ефектът им върху предоставяните услуги и начина, по който ще се отчитат индивидуалните особености на предоставяните хотелиерски услуги по региони.
- въвеждането на минимални цени противоречи на принципите на свободна пазарна икономика и няма да гарантира качеството на услугата. Според БАТА, обекти от една и съща категория, но с различна леглова база ще се окажат в неравностойно положение и съответно тази мярка няма да има положителен ефект нито за местата за настаняване и служителите им, нито за клиентите.
- аргументите, че мярката ще доведе до изсветляване на пазара за неоснователни, тъй като проблемът е, че не се регистрират реализираните нощувки, а не на какви цени се отчитат, смята и АБТТА. Според асоциацията основната причина за тези практики е свръхпредлагането в резултат на небалансирано съотношение между наличната леглова база и реалното търсене, какъвто е случая по Черноморието, Банско и някои други локации.
- не въвеждането на нови правила, а стриктното прилагане на съществуващите изисквания е гаранция за постигане и поддържане на оптималното съотношение цена/качество, както и за нормалното функциониране на пазара, смята и БНААП.
Като цяло становището на антимонополистите е, че идеята на Ангелкова не бива да се реализира.
Ето как се аргументира антимонополният регулатор:
- при образуването на цените на хотелиерските услуги влияят множество и комплексни фактори като разходи, период на заетост (като сезон и като ден от седмицата), предоставянето на пакетни услуги, дали настаняването е индивидуално или пакетно. Следователно БХРА изразява опасения относно механизма, по който ще бъдат налагани минимални цени, ефектът им върху предоставяните услуги и начина, по който ще се отчитат индивидуалните особености на предоставяните хотелиерски услуги по региони.
- въвеждането на минимални цени противоречи на принципите на свободна пазарна икономика и няма да гарантира качеството на услугата. Според БАТА, обекти от една и съща категория, но с различна леглова база ще се окажат в неравностойно положение и съответно тази мярка няма да има положителен ефект нито за местата за настаняване и служителите им, нито за клиентите.
- аргументите, че мярката ще доведе до изсветляване на пазара за неоснователни, тъй като проблемът е, че не се регистрират реализираните нощувки, а не на какви цени се отчитат, смята и АБТТА. Според асоциацията основната причина за тези практики е свръхпредлагането в резултат на небалансирано съотношение между наличната леглова база и реалното търсене, какъвто е случая по Черноморието, Банско и някои други локации.
- не въвеждането на нови правила, а стриктното прилагане на съществуващите изисквания е гаранция за постигане и поддържане на оптималното съотношение цена/качество, както и за нормалното функциониране на пазара, смята и БНААП.
Като цяло становището на антимонополистите е, че идеята на Ангелкова не бива да се реализира.
Моля, подкрепете ни.






Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads