Реклама / Ads
2| 5601 |29.07.2009 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

Маргарита Петкова: Българските туристи са най-надеждните ни клиети

.
15% общ спад в туристическия поток регистрират в комплекс "Албена" в разгара на летния сезон. Затова пък българският пазар бележи ръст от 45% само за м. юли. Това съобщи Маргита Петкова, Директор Маркетинг и продажби на "Албена".
 

Тези оптимистични тенденции до голяма степен се дължат на промяната в ценовите условия и наличието на различни промоционални оферти, насочени специално към родните туристи, предпочели да почиват в престижния ни курорт.

В момента в “Албена” почиват над 5000 български семейства. С тях увеличението на родния туристопоток от началото на годината досега е в рамките на 20%. Ако и през август се задържат тези нива на интерес към курорта, ще може да бъде донякъде компенсира спада в туристическия бранш. Този факт доказва и още една максима, че българите трябва да бъде привлечен като най-сериозен клинет в родните ни курорти. Българските туристи, като клиенти формират 10% от общия брой летовници, като тази година те имат адекват реакция на офертите, които се предлагат на морето.

За сметка на това пък, не може да бъде отречен сериозния спад на другите пазари, коментира Маргарите Петкова. От Скандинавските страни и Франция вместо очакваните около 20%, вече е скочил на около 25%. Що се отнася до руския пазар, до момента за "Албена" спадът в туристопотока е 20%, а на летище Варна, например е 30%."

Като цяло обаче кризата действа мотивиращо на екипа на един от най-старите и добре разработени туристически комплекси у нас. Традиционно той предлага комплексни и разнообразни услуги. През този сезон мениждмънтът в курортите обръща поглед в различни посоки, като набляга и на целогодишното обслужване. Успоредно се развиват по-нетрадиционни или нови направления от дейности, за да се задържа старите и да привличат повече нови клиенти.

Диана Тилкова-Павлова, управляващият директор на "Албена Тур", обърна внимание на факта, че това лято преминава под мотото "Ултра лято". В програмата в 7 от 42-та си хотели предлагат Ултра Ол Инклузив – освен нощувки, 24 часа алкохолни и безалкохолни напитки, сладолед, закуска и вечеря в ресторантите на хотелите и възможност за обед на самия плаж. Освен тази оферта, има и традиционните Ол Инклузив, нощувка със закуска или само нощувка.

От комплекса се стремят да удовлетворят различните търсения на туристите и сега само за половината от цената на един 5-звезден хотел в Турция на база Ултра Ол Инклузив, българският клиент може да планира разумно своята почивка и в България. Дори да пристигне без предварително запазена стая, на портала на комплекса той може да се ориентира за цените на легло в отделните хотели, които започват от 15 лв. за двузвездните.

В есенно-зимния сезон "Албена" иска да наблегне на още по-сериозното развитие на конгресния и събитиен туризъм. Комплексът разполага с 22 зали с капацитет от 20 до 1500 места с високо технологично оборудване, подходящи за приемане на конференции, семинари или работни срещи през цялата година. Екипът предлага широка гама от услуги – резервации, регистрация на делегатите, секретариат, както и изработване на печатни материали, специални декорации, отразяване на събитията в телевизията и пресата.

По думите на изпълнителният директор на "Албена Тур" всяко едно мероприятие е лично предизвикателство към младия екип, който работи тук. Той работи по организирането на тиймбилдинги, съобразени със специфичните условия на клиента. Възстановен е шампионатът по шах, на който са се събрали над 100 участника. Продължава организирането на традиционни за курорта състезания като Международния турнир по бридж, Шампионатите по спортни танци и по езда, Медийният фестивал Медиамикс, както и фолклорни фестивали със съдействието на общините в Балчик и Добрич.

Най-силните месеци за конгресния туризъм според домакините са юни и септември, като събитията естествено намаляват в отпускарските юли и август. Екипът на комплекса осигурява протоколни събития като официални вечери, коктейлни партита, тематични събития със специални декорации, или съпътстващи развлекателни програми за свободното време.

Диана Тилкова-Павлова и Маргита Петкова разкриха, че в "Албена" подготвят и сватбен каталог с услуги за двойките, които предпочитат морския бряг, за да направят своето тържество. До края на годината той ще е готов и ще включва всички идеи за превръщането на един от най-важните дни в живота на една двойка в преживяване от приказките. Каталогът ще е насочен не само към български, но и към чужди туристи.

В по-далечен план като бизнес перспектива Маргита Тодорова посочи и развитието на плод и зеленчукопроизводството, с което се занимава дъщерната фирма на дружеството "Еко-Агро".
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 3| 7846 |20.07.2009 Опасни плажове дебнат туристите във Варна . 0| 5049 |16.06.2009 155 000 туристи в Белоградчик . 1| 9942 |07.06.2009 Туристическият сезон в Слънчев бряг няма да пострада от кризата . 0| 5191 |03.06.2009 Руските туристи спасяват сезона

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads