Реклама / Ads
0| 5470 |28.09.2009 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

Пивоварите отличници в хрително-питейния бранш

.
Секторът на пивоварната индустрия в България е с най-високи осигурителни доходи в хранително-вкусовата и питейна индустрия, показва справка на Националния осигурителен институт (НОИ) за първото полугодие на 2009 г.
 

По този критерий пивоварният бранш заема водеща позиция сред общо 12 групи икономически дейности, свързани с производството на различни видове храни и напитки.

Фактът, че пивоварната индустрия е с най-високите осигурителни доходи в хранително-вкусовата и питейна индустрия напълно отговаря на корпоративната политика за социална отговорност на компаниите от този бранш, коментира председателят на Съюза на пивоварите в България Владимир Иванов.

Социалната ангажираност винаги е била сред основните приоритети на производителите на бира в България, а официалната статистика го доказва. При днешните условия на криза, за нас е от още по-голямо значение да инвестираме в човешкия ресурс и високата технологична дисциплина, което гарантира европейското качеството на българското пивопроизводство, допълва Иванов.

С близо 10% ще се увеличат минималните осигурителни прагове и през 2010 г. в пивоварния отрасъл. Това вече е договорено от синдикати и работодателите в бранша и се отнася за всички категории труд.

В момента в България има общо 11 пивоварни, от които 8 завода, управлявани от шест компании и 3 минипивоварни. Броят на пряко заетите с производството на пиво и малц у нас е над 3000 души. Освен платените за тях към бюджета над 51 млн. евро за социални осигуровки и данъци, браншът генерира положителен икономически ефект и върху индиректно свързаните с производството на пиво дейности.

По-рано тази година докладът на Ernst & Young информира, че за 2008 г. родната пивоварна индустрия в България е осигурила приходи от 190 млн. евро за държавния бюджет.

Според същото проучване, за 2008 г. 70% от продажбите на бира у нас са реализирани в магазинната мрежа и супермаркетите, като стойността на продажбите се равнява на 288,3 млн. евро, с ДДС. Останалите 30 % от консумацията на бира са реализирани в заведенията за хранене, бирарии, барове и кафенета, а сумата от продажбите възлиза на 290 млн. евро с ДДС.
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 8| 6541 |30.03.2009 По-специално внимание за българи предлага туристическият бранш . 0| 5979 |13.03.2009 Българска строителна седмица събра бранша, макар и в криза . 0| 5664 |09.03.2009 Българска строителна седмица представя новости в бранша . 21| 7586 |12.02.2009 На пролет между 5 и 6 хил. от строителния бранш остават на улицата

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
Реклама / Ads