Реклама / Ads
0| 6129 |27.08.2009 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

Плевнелиев прибира Пътната агенция под крилото си

.
Народното събриние разгледа на първо четене Законопроекта за изменение и допълнение на Закона за пътищата.
 

В него се предвижда създаването на необходимите нормативни предпоставки за подобряване управлението на дейността на сектор "Пътища", които ще осигурят управлението и изпълнението на големите инфраструктурни проекти в областта на пътната инфраструктура да бъдат приведени в съответствие с действащата европейска практика.

Промените предвиждат още НАПИ да мине под управление на министъра на регионалното развитие и благоустройството, както и промяна на наименованието на Агенция "Пътна инфраструктура".

Предвижда се промяна и в начина на управление на агенцията. Отпада двустепенната система на управление (надзорен съвет, изпълнителен директор и двама заместници) и се въвежда едностепенен колегиален орган на управление (управителен съвет, ръководен от председател).

В комисията по Транспорт, информационни технологии и съобщения на НС законопроектът получи подкрепата на мнозинството депутати - 16 бяха "за" и 2 "против".

От трибуната на парламента Меглена Плугчиева, депутат от БСП, каза, че темата за инфраструктурните проекти е сред най-големите приоритети за страната. Бившият вицепремиер припомни, че пари по ИСПА бяха спрени именно заради недоброто функциониране на Фонд "Републиканска пътна инфраструктура". И изтъкна, че след реформите е вдигната забраната за разплащане със средства от ИСПА.

Плугчиева подчерта още, че тази агенция работи и посочи, че създаването на надзорен съвет е било изискване на ЕК. Това не е орган на управление, а орган на контрол, затова отмяната му е връщане назад.

Остра реакцията сред социалистите предизвика и решението НАПИ да мине под управлението на един човек (регионалния министър,б.р.), което според тях е необосновано и против българския национален интерес.

Искра Фидосова от ГЕРБ от своя страна изрази мнение, че промяната в Закона за пътищата е в интерес на България. Това показват и европейските практики – в страните членки на ЕС пътните агенции са към министерства и много често това е министерство на регионалното развитие, изтъкна тя.
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 6| 2698 |12.12.2025 Няма бюджет, няма проблем: Какво следва, ако влезем без новa фискална рамка в 2026? . 1| 3068 |10.12.2025 Край на „таксата за маса“: Турция въвежда нови правила за кафенета и ресторанти . 10| 11122 |09.12.2025 Скача пак цената на годишния преглед на леките коли . 2| 2605 |09.12.2025 Брак по сметка: Ford и Renault обединяват сили срещу китайската EV инвазия

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads