Правим пътя София – Калотина, сърбите ни изпреварват
Инвестиционното предложение предвижда модернизация на съществуващото трасе на Път І-8, който е в експлоатация от десетки години, с осигуряване на модифициран габарит и геометрични елементи за проектна скорост 100 км/ч и 110 км/ч. Обектът е включен в списъка с индикативни проекти за финансиране по Оперативна програма “Транспорт” 2007-2013 г. Основни технически параметри на пътното платно са:
За у-к „Калотина – Драгоман” от км 1+000 до км 15+500 проектна скорост от 100 км/ч и четирилентов габарит с ленти за принудително спиране;
За у-к „Драгоман – Софийски околовръстен път” от км 15+500 до км 48+270 проектна скорост от 110 км/ч и четирилентов габарит с ленти за принудително спиране.
Всички пресичания на пътища от републиканската пътна мрежа, общински, селскостопански и други са решени на две нива. За обслужване на селскостопанските имоти са предвидени подлези и надлези, съобразени със земеразделянето.
За всички предложени варианти на трасе:
- при високи насипи, там където е възможно, е предвидено направа на армонасипи, с цел намаляване на отчужденията и земните работи;
- в участъците с дълбоки изкопи е предвидено укрепване с анкери;
- в участъците преминаващи в близост до населени места където е необходимо са предвидени шумозаглушитени стени;
- в средната разделителна ивица е предвидена двустранно единична предпазна ограда;
- в местата на високите насипи, както и в участъците в изкоп с окоп е предвидена единична предпазна ограда съгласно БДС EN 1371;
- за вход и изход от път I-8 са предвидени ускорителни и забавителни шлюзове;
- за съществуващите крайпътни обекти са предвидени връзки вход и изход в и от Път I-8.
Всички варианти са съобразени с предоставения от ДП ”Национална компания железопътна инфраструктура” идеен проект за реконструкция на жп. линията София - Калотина. Надлъжният наклон в участъците с виадукти максимално е 4.5 % с оглед сигурността на движението. Начало на варианта е км 1+000, който представлява излизане от зоната на ГКПП ”Калотина”. Краят на обекта по червен вариант е на км 48+322.05 и се намира на около 100 м след отклонението на пътя за гр. Банкя (начало на пътен възел “Сливница”, който е част от техническия проект за Западна дъга на СОП).
Междувременно в Сърбия работят усилено по завършване на магистралната отсечка Ниш – Димитровград – Калотина. Строителството е в много напреднала фаза, видя екип на Фрог нюз. Строителите на модерното трасе гарантират, че пътят ще бъде пуснат в експлоатация до край на юли 2013 г. Така сръбската част на магистралата Ниш – София ще е готова още това лято. Кога ще сме готови ние – не е ясно.
Правим пътя София – Калотина, сърбите ни изпреварват
Висшият експертен екологичен съвет одобри доклад за въздействие върху околната среда на модернизацията на пътя „Калотина – Софийски оловръстен път” с възложител Агенция „Пътна инфраструктура”. Заседанието на ВЕЕС беше новия му председател Бойко Малинов, директор на дирекция „Превантивна дейност” в МОСВ, в работата на експертия съвет от неправителствения сектор участваха фондациите и сдруженията на Коалиция за устойчиво развитие, представлявани от Дончо Иванов, председател на ГС „Хармония”.
Инвестиционното предложение предвижда модернизация на съществуващото трасе на Път І-8, който е в експлоатация от десетки години, с осигуряване на модифициран габарит и геометрични елементи за проектна скорост 100 км/ч и 110 км/ч. Обектът е включен в списъка с индикативни проекти за финансиране по Оперативна програма “Транспорт” 2007-2013 г. Основни технически параметри на пътното платно са:
За у-к „Калотина – Драгоман” от км 1+000 до км 15+500 проектна скорост от 100 км/ч и четирилентов габарит с ленти за принудително спиране;
За у-к „Драгоман – Софийски околовръстен път” от км 15+500 до км 48+270 проектна скорост от 110 км/ч и четирилентов габарит с ленти за принудително спиране.
Всички пресичания на пътища от републиканската пътна мрежа, общински, селскостопански и други са решени на две нива. За обслужване на селскостопанските имоти са предвидени подлези и надлези, съобразени със земеразделянето.
За всички предложени варианти на трасе:
- при високи насипи, там където е възможно, е предвидено направа на армонасипи, с цел намаляване на отчужденията и земните работи;
- в участъците с дълбоки изкопи е предвидено укрепване с анкери;
- в участъците преминаващи в близост до населени места където е необходимо са предвидени шумозаглушитени стени;
- в средната разделителна ивица е предвидена двустранно единична предпазна ограда;
- в местата на високите насипи, както и в участъците в изкоп с окоп е предвидена единична предпазна ограда съгласно БДС EN 1371;
- за вход и изход от път I-8 са предвидени ускорителни и забавителни шлюзове;
- за съществуващите крайпътни обекти са предвидени връзки вход и изход в и от Път I-8.
Всички варианти са съобразени с предоставения от ДП ”Национална компания железопътна инфраструктура” идеен проект за реконструкция на жп. линията София - Калотина. Надлъжният наклон в участъците с виадукти максимално е 4.5 % с оглед сигурността на движението. Начало на варианта е км 1+000, който представлява излизане от зоната на ГКПП ”Калотина”. Краят на обекта по червен вариант е на км 48+322.05 и се намира на около 100 м след отклонението на пътя за гр. Банкя (начало на пътен възел “Сливница”, който е част от техническия проект за Западна дъга на СОП).
Междувременно в Сърбия работят усилено по завършване на магистралната отсечка Ниш – Димитровград – Калотина. Строителството е в много напреднала фаза, видя екип на Фрог нюз. Строителите на модерното трасе гарантират, че пътят ще бъде пуснат в експлоатация до краs на август 2013 г. Така сръбската част на магистралата Ниш – София ще е готова още това лято. Кога ще сме готови ние – не е ясно.
Моля, подкрепете ни.