Реклама / Ads
0| 7291 |07.05.2008 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

Празниците били много успешни за нашия туризъм

.
Българинът вече се насочва към почивката в по-луксозна обстановка и за празниците най-търсени са били четири- и петзвездните хотели, а също така и семейните хотели из Родопите.
 

Поредицата почивни дни бяха много успешни за българския туризъм. Това заяви Соня Колтуклиева, главен секретар на Съюза на инвеститорите в туризма. 

През уебсайта на Съюза на инвеститорите в туризма www.bulgaria4you.org са били направени рекорден брой резервации за Слънчев бряг, "Дюни", Банско, Пампорово, фамилни хотели в Родопите. Най-търсени са били четири и петзвездните хотели със спа и уелнес центрове. Най-голям интерес предизвикаха изключително атрактивните оферти на Victoria Group за хотел Victoria palace и на Balkan Holidays и Synergon holding за Слънчев бряг, хотел "Луна" в Златни пясъци, ваканционно селище "Дюни" и комплекс "Извора" в Арбанаси, хотел "Пирин" в Банско. Примамливи за много семейства се оказаха екологичните къщи в Костенковци и габровския балкан. nova.jpg
За първи път членовете на СИТ, които притежават над 400 хотела със 150 000 легла, оферираха за празничните дни толкова примамливи оферти. Това е така заради инициативата на сдружението "2008 - година на българския турист". "По наша информация, българските туристи, които предпочетоха курортите на Северна Гърция останаха неприятно изненадани от повишените цени в южната ни съседка. Това се случва вече няколко години, откакто българите "навoдняват" за Великден Кавала, Солун, Халкидики и остров Тасос. Цените на нощувките остават непроменени, но с поне 30 до 50% се вдигат цените на храната и напитките в ресторантите", каза Колтуклиева. По думите й тази година гръцките магазини са изтеглили по-рано великденските разпродажби, така че българите не могат да се ползват и от тази привилегия вече. В Истанбул цените на заведенията също се вдигат за католическия и ортодоксалния Великден.

sonia1.jpg

С партньорството на Съюза на инвеститорите в туризма и Swiss Tourism група български журналисти посети за празничните дни Швейцария. Swiss Tourism е перфектен пример за публично-частно партньорство, което успешно продава марката "Швейцария" в цял свят. Swiss Tourism с централа в Цюрих работи като маркетингова агенция, в която акционери са държавата, обединения на регионите, общините и дестинации като  Женева, Монтрьо, Интерлакен, Швейцарските железопътни линии, фирми за шоколади и часовници и т.н.. Парламентът формира 5-годишен бюджет на агенцията, който представлява 60% от необходимите средства за промотиране на Швейцария. Останалите пари се дават от генерални спонсори и от членски внос. Изпълнителен директор на агенцията през последните две години е известен в страната IT специалист, защото Интернет заема все по-голяма място в рекламирането на Швейцария по света. Приходите на Швейцария от туризъм за миналата година са 19 милиарда шв.франка от чуждестранни туристи и 15 милиарда шв.франка от местни туристи ( в България постъпленията от туризъм са около 5 милиарда и 600 милиона лева за миналата година). Хотелиерите плащат задължителна туристическа такса от половин франк на човек на нощувка, отделно отчисляват процент от заявките, минали през уебсайта на Swiss Tourism за издръжка на Агенцията и за рекламен бюджет. Frognews.bg

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 5344 |24.04.2008 8000 туристи очаква Албена по празниците . 4| 13179 |23.04.2008 Къде да отдъхнем по празниците? . 0| 5189 |27.12.2007 Пампорово препълнен за празниците . 2| 10759 |04.09.2007 Клиенти много, а софийска земя – малко

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads