Реклама / Ads
0| 7348 |18.10.2017 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

Калоян Кутин, Търговски директор на „София Франс Ауто“: Продажбите нарастват, претенциите на клиентите – също

.
 

Калоян Кутин e роден в София на 24.01.1976 г. Завършил е Испанската гимназия в София, а през 2001 г. се дипломира като магистър по Международни отношения към УНСС. В „София Франс Ауто“ работи от 2003 г. Започва като дилър на нови автомобили и двуколесни, а от 2007 г. до 2012 г. е търговски директор на най-стария център на „Peugeot“ в София - този на бул. Цариградско шосе, 10-ти км. В края  2012 г. заема позицията на регионален мениджър за цялата страна, а през лятото на 2014 г. поема и дейността по оказионните автомобили. От тази година е търговски директор в структурата на „София Франс Ауто“.


Г-н Калоян Кутин, пазарът на автомобили започна да възстановява предкризисните си нива. На какво се дължи това?


Факт е, че икономическата ситуация в страната се подобрява, повишеното търсене на нови автомобили също е знак, че бизнесът се съживява, но за възстановяване на предкризисните нива е рано да се говори. Най-добрата 2008 година, когато бяха продадени малко под 54000 нови автомобила трудно ще бъде стигната. Статистиката показва ръст на БВП,  повишена производствена активност, ръст на кредитирането, ръст на депозитите на гражданите, но все още съществува несигурност в икономическата среда и резервираност относно перспективите.

 

За първите девет месеца на годината европейският пазар бележи 3.6% ръст, в България той е малко над 17%. Тенденцията е добра и много се надявам да се запази такава и през следващите години. Нашата марка също е в подем. Лансирахме няколко изключително успешни модела, които се възприемат много добре на пазара.

 

Какви са новите тенденции в продажбата на автомобили?


Пазарът отчита значителен ръст при SUV автомобилите, противопоставяйки ги на традиционните седани. От няколко години продажбите непрекъснато се увеличават, като в Европа от 300 000 бр. през 2005 г. достигнаха 1 800 000 през 2016. Само за последната година ръстът е 21 %. Две са основните причини за това увлечение - първата е забележителният характер на автомобила, а втората - височината и стойката на пътя и поведението по лоша настилка. Ние също се водим от тази тенденция и цялата SUV гама на марката ви е представена на Автомобилен салон София.

 

Интересен е фактът, че сред масовите марки се наблюдава придвижване към по-луксозни изпълнения на моделите, което говори за високи потребителски стандарти и нагласа за комфортно преживяване на борда на автомобила.

 

През последната година се наблюдава и повишено търсене на бензинови двигатели, произтичащо от скандала със софтуера на дизеловите автомобили. Засилен е интереса към хибридни и електрически автомобили, въпреки че в България покупката на екологични автомобили по никакъв начин не се стимулира.

 

 

Затова ли очаквате по-висока посещаемост на Автосалона в София? С какво индустрията провокира посетителите?


Най-големият автомобилен форум в България със сигурност е притегателно място за автомобилните фенове. Над 300 експоната, над 70 новости и премиери са изложени на площ от 14000 кв.м.  Интер Експо Център се превърна в арена, на която се представя най-доброто от автомобилния бранш. Нови модели, хибридни, електрически автомобили, мотоциклети са събрани под един покрив с една единствена мисия – да бъдат показани атрактивно и достъпно. В допълнение, посетителите могат да се възползват от  специалните търговски предложения на различните марки. Ние например предлагаме на своите клиенти отстъпки в цената и подарък Автокаско за леки автомобили.

 

Кога очаквате средната възраст на автопарка в България да догони европейските равнища?


От днешна гледна точка е невероятно да се случи в обозримо бъдеще. Над 67% от парка в България е с възраст над 15 години. Автомобилите между 0-5 г. представляват 4.8% от движещите се превозни средства. С подобна структура и изключително бавна възрастова динамика скоро няма да достигнем европейските показатели. Нашата асоциация от години се опитва да накара правителствата да регулират вноса на употребявани автомобили, да стимулират покупката и използването на екологично чисти превозни средства, но досега много малко е направено в тази област. Оставам оптимист и вярвам, че чувството на отговорност към бъдещите поколения ще вземе връх и хората, които имат властта да променят правилата, ще го направят. 

 

Автомобилният салон София 2017 отвори врати за широката публика и ще продължи до 22-ри октомври. В шестте зали на Интер Експо Център са изложени повече от 300 експоната на  44 световни марки (36 автомобилни и 8 мотоциклетни), както и гаражно оборудване, резервни части, гуми, масла, аксесоари, лизингови компании, банки, застрахователи. Работното време за посетители е между 10.00 и 20.00 часа.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 7373 |14.06.2017 All Stars 2017 на една ръка разстояние само за клиентите на Fibank . 0| 7585 |24.05.2017 Туроператор АБАКС отбеляза силен старт на продажбите по дестинация Египет . 0| 8785 |05.04.2016 Политици, поне веднъж защитете клиентите на КТБ, а не крадците!

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
НАЙ-ЧЕТЕНИ
Реклама / Ads