9|
13461
|22.01.2015
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
Санирането безплатно само първите 2 години
Който се санира безплатно, санира се. Програмата за енергийна ефективност предвижда само първите две години обновяването да е 100% безплатно. След това собствениците ще участват с 25% в заплащането, което се предвижда да бъде възстановявано от държавата в по-късен етап. Програмата се финансира с 1 млрд. лв., като собствениците на апартаменти в панелките няма да плащат нищо. Обновяването на домовете беше едно от обещания на ГЕРБ, залегнало в предизборната им кампания.
В програмата могат да се включат блоковете 36+, а именно панелки с минимум 36 апартамента. Предимство ще имат тези с по-силно изразени проблеми в енергийната ефективност. Условието е да бъде обновена цялата сграда. Панелните блокове следва да се санират с 8 см изолационен материал и прозорци с коефициент на топлопреминаване U=1.7 W/m2K.
От февруари общините започват да приемат заявления. За да се кандидатства, като първа стъпка е нужно да бъде учредено сдружение на собствениците от всички входове по Закона за управление на етажната собственост. Сдружението се създава само за обновяване на сградата, като не е нужно да се регистрира в съда, а само в общината. Процедурата предвижда подготвяне на 7 документа. От тях шест служат за доказателство, че целият блок е регистрирал сдружение на собствениците.
Единият документ представлява справка за сдружението с имената на собствениците на апартаменти и информация какъв дял от идеалните части на сградата притежават. Изисква се и БУЛСТАТ номерът, който е издаден при регистрирането на сдружението.
В допълнителен документ се изисква протоколът за разлепване на обявата, към който се прилагат и снимки на разлепената обява. Документите се попълват по специален образец.
Нужен е и протокол от събранието, в което задължително трябва да бъде вписан дневният ред и изказванията, кой е присъствал и какви идеални части притежава (информация, която е записана в нотариалния акт на собствениците).
Последният документ, който се внася в общината, е Заявлението за интерес и финансова помощ, което е по образец. За да започне конструктивното и енергийното обследване, което предшества самото саниране, трябва да се сключи договор между сдружението на собствениците и общината. С него хората прехвърлят на общината правото да санира блока от тяхно име.
Общината ще обявява търгове за фирмите, които трябва да направят техническо и енергийно обследване, според което се решава какво да се обнови. Възможностите са за конструктивно укрепване, обновяване на покрив, фасада и стълбищна част. Като мерки за енергийна ефективност се приемат топлоизолация, смяна на дограми, локални инсталации или връзки към системите за топлоснабдяване, газоснабдяване и др. Предвижда се и ремонт на електроинсталацията в общите части и енергоефективни мерки за асансьорите, както и поставяне на соларни панели.
Старт на програмата за саниране се очаква да бъде даден в края на януари с подробни указания за кандидатстване. Засега се приемат само документи за учредяване на сдружения. Хората не трябва да плащат за никакви документи и ако случайно някой нормативен акт го изисква, тези разходи се поемат от програмата. Още преди да е започнала кампанията по подаване на документи, се появиха и първите сигнали за измамни схеми. В Благоевград мошеници искат пари, за безплатните документите по програмата за саниране.
От февруари общините започват да приемат заявления. За да се кандидатства, като първа стъпка е нужно да бъде учредено сдружение на собствениците от всички входове по Закона за управление на етажната собственост. Сдружението се създава само за обновяване на сградата, като не е нужно да се регистрира в съда, а само в общината. Процедурата предвижда подготвяне на 7 документа. От тях шест служат за доказателство, че целият блок е регистрирал сдружение на собствениците.
Единият документ представлява справка за сдружението с имената на собствениците на апартаменти и информация какъв дял от идеалните части на сградата притежават. Изисква се и БУЛСТАТ номерът, който е издаден при регистрирането на сдружението.
В допълнителен документ се изисква протоколът за разлепване на обявата, към който се прилагат и снимки на разлепената обява. Документите се попълват по специален образец.
Нужен е и протокол от събранието, в което задължително трябва да бъде вписан дневният ред и изказванията, кой е присъствал и какви идеални части притежава (информация, която е записана в нотариалния акт на собствениците).
Последният документ, който се внася в общината, е Заявлението за интерес и финансова помощ, което е по образец. За да започне конструктивното и енергийното обследване, което предшества самото саниране, трябва да се сключи договор между сдружението на собствениците и общината. С него хората прехвърлят на общината правото да санира блока от тяхно име.
Общината ще обявява търгове за фирмите, които трябва да направят техническо и енергийно обследване, според което се решава какво да се обнови. Възможностите са за конструктивно укрепване, обновяване на покрив, фасада и стълбищна част. Като мерки за енергийна ефективност се приемат топлоизолация, смяна на дограми, локални инсталации или връзки към системите за топлоснабдяване, газоснабдяване и др. Предвижда се и ремонт на електроинсталацията в общите части и енергоефективни мерки за асансьорите, както и поставяне на соларни панели.
Старт на програмата за саниране се очаква да бъде даден в края на януари с подробни указания за кандидатстване. Засега се приемат само документи за учредяване на сдружения. Хората не трябва да плащат за никакви документи и ако случайно някой нормативен акт го изисква, тези разходи се поемат от програмата. Още преди да е започнала кампанията по подаване на документи, се появиха и първите сигнали за измамни схеми. В Благоевград мошеници искат пари, за безплатните документите по програмата за саниране.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads