Тодор Матев, „ЧЕЗ Електро България“ АД: Предоставяме на клиентите възможност за индивидуални планове при затруднения с плащане на сметките за ток
Г-н Матев, в ситуацията на извънредното положение за ограничаване на разпространението на коронавируса, част от клиентите Ви могат да изпитат затруднение за заплащане на сметките си за ток. Какво могат да предприемат в този случай?
За клиентите, изпитващи временни затруднения при заплащане на дължимите суми в срок, ЧЕЗ Електро предоставя възможност за изготвяне на индивидуални планове за разсрочено плащане на сметките за ток. След оценка на спецификата на потребление на клиента и възможностите му за изплащане на просрочените задължения по съгласуван между двете страни график, се изготвя споразумение за разсрочено плащане, което се подписва от клиента и дружеството. Клиентът поема ангажимент да заплаща на вноски просрочените задължения, като едновременно с това заплаща текущите си сметки. При наличие на подписано споразумение за разсрочено плащане, което се спазва и при плащане на следващите текущи фактури не се прилага като крайна мярка прекъсване на електрозахранването на клиента.
Това е услуга, която предлагаме за облекчаване на клиентите по време на извънредното положение. От началото на април, тази година, до момента, възползвалите се от тази възможност клиенти са 1 189.
Къде и как клиентът може да подаде заявление за разсрочване на плащане?
Заявления за разсрочено плащане се приемат в центровете за обслужване на клиенти, които в ситуацията на извънредно положение, работят с потребители всеки ден от понеделник до петък от 09:00 ч. до 15:00 ч. Помещенията се дезинфекцират, като обслужването е организирано при спазване на препоръките на Министерство на здравеопазването за разстояние между служител и клиент, както и между служителите на дружеството.
Заявление за разсрочване може да се заяви и на имейл info@cezelectro.bg, както и на информационната линия 0700 10 010, като в тези случаи, при постигане на споразумение за период и размер на вноските за изплащане на стари задължения, клиентът трябва да посети еднократно център за клиенти на ЧЕЗ Електро, за да подпише споразумителния протокол за разсрочване на плащанията.
Министър Петкова обяви, че срокът за заплащане на сметките за ток се удължава. Колко дни става той?
В изпълнение на заповед на министъра на енергетиката от 30 април 2020 г., до отмяна на извънредното положение срокът за заплащане на сметките за електроенергия на битовите потребители на ЧЕЗ Електро става три пъти по-дълъг от нормативно определените в Общите условия 10 дни. Битовите клиенти могат да заплащат дължимата сума за консумирана електроенергия в рамките на 30 дни след издаване на фактурата за потребление от ЧЕЗ Електро. Във всяка фактура за консумирана електроенергия, издавана от „ЧЕЗ Електро България“ АД се съдържа информация за сроковете за плащане на дължимите суми. При забавяне на плащането на дължими суми за консумирана електроенергия клиентите на дружеството се уведомяват по телефон, електронна поща или писмо на хартиен носител на данни за контакт, предоставени от клиентите. ЧЕЗ Електро информира и със sms клиенти, пропуснали стандартния срок за плащане на сметката и имащи актуална регистрация за sms услуги.
Има ли промяна в начините за плащане на дължимите суми?
За улеснение на клиентите при плащане на сметките за консумирана електроенергия, ЧЕЗ Електро България продължава да предлага и 9 начина за безкасово плащане – по банков път чрез директен дебит, банкомат или платежно нареждане, по интернет чрез интернет банкиране, системите на ePay.bg, ОББ, Icard.bg и Транскарт или директно през сайта на ЧЕЗ, с sms през системите на ePay и Icard. На разположение на клиентите са 6 280 места за плащане, включително каси на партньорите ни „Изипей“, „Фастпей“, „Български пощи“, Банка „ДСК“, „УниКредит Булбанк“. Подробна информация за всички начини за плащане и линкове към съответните финансови организации може да се намерят на сайта на ЧЕЗ Електро (www.cez.bg), секция „За клиента“, подсекция „Начини на плащане“.
Моля, подкрепете ни.