Реклама / Ads
0| 5139 |13.05.2007 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

И това лято туристите ще газят вар и кал по морето

.
 снимка Вяра ЙовеваКакто сме свикнали от миналото лято, така и тази година за пореден път ще се „наслаждаваме” на строежи и нарушители, които продължават
 
 снимка Вяра ЙовеваКакто сме свикнали от миналото лято, така и тази година за пореден път ще се „наслаждаваме” на строежи и нарушители, които продължават да довършват и все не могат да се вмъкнат в сроковете, вместо на прекрасни гледки в морските ни курорти.
Проблемите по морето в това отношение и тази година по традиция, въпреки стартирането на туристическия сезон, си продължават. Глобите, които налагаха Черноморските общини през миналата година явно не сплашиха ентусиазтите и сега пак положението е подобно.
Бургас и Царево са едни от малкото общини, в които още не е влязла в сила заповедта за стоп на строителството. Това ще се случи в началото на юни. Такава, обаче вече действа в Несебър, Слънчев бряг, Равда, Варна, Бяла и др. общини от 1 май. Но това не пречи явно на хотелиерите. Целта е да се подпомогне предстоящият летен сезон и да се ограничи масовата практика строителството да продължава във времето, когато курортите са пълни с туристи. Забраната е до 15 октомври тази година.
„Има заповед. Има и нарушители, които ще глобяваме, защото наближава сезона”, така обясни положението в Бяла пред „Фрогнюз” главният архитект на общината. По думите му скоро ще започнат да се правят проверки съвместно с полицията и всеки, който замърсява и не работи вътре в имота, в определените за това часове, ще бъде глобен. „Миналата година написах 6 или 8 акта и сега няма да е по-различно”, каза той.
Причината според него за продължаващите нарушения е фактът, че все още няма много туристи и за това всеки гледа да се възползва.
В Несебър въпреки, че заповедта е в сила са измислили компромисен вариант.
„В обекти, в които има условия само за довършителни работи, за внасяне на някакви материали с малогабаритна транспортна техника се издава дневен маршрутен лист, в който се упоменава колко курса ще се направят и какво ще се достави”, обясни главният архитект на общината. Според него основното е да не минава тежка транспортна техника, да няма бетоновози, булдозери и багери. Тъй като това основно се излага като недостатък при обслужване на вече дошлите туристи.
В Слънчев бряг положението вече е малко по спокойно от миналата година, тъй като тама се презастрои вече. „ФН” 
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 9| 13103 |27.03.2024 Икономистът Красен Станчев: Преминаването към еврото ще струва около 1 мрд. 200 хил. лв. . 10| 7155 |26.03.2024 Швеция може да участва в модернизацията на Българската армия с противокорабни комплекси, многоцелеви оръжейни системи и високоточни бомби . 3| 2665 |26.03.2024 Икономистът Георги Ангелов: Отлагаме еврото с 2 години със спиралата от избори . 0| 2542 |26.03.2024 Безплатни консултации на пациенти с репродуктивни проблеми с проф. д-р Сабри Джавкайтар на 06.04.24 г. в София

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
НАЙ-ЧЕТЕНИ
Реклама / Ads