26|
6541
|08.08.2011
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
Троянски кон в софтуера на MTel
Обикновени бачкатори плащат сметките на едрите риби
Новата програма на MTel е пред тотален срив, след като близо година след внедряването й сървърите все още не могат да бъдат синхронизирани с нея. Докато през март работеха само два от общо 15, в момента броят на функциониращите е докаран едва до 7, научи „Торнадо” от свои сигурни източници в компанията.
Според тях софтуерът, закупен от Гърция, не може да възстанови базата данни на големите корпоративни групи, които са клиенти на оператора. За да се закърпят дупките в сриващия се бюджет, от компанията масово надписвали сметките на обикновените граждани. „Приходите драматично спадат, на ръба на фалита сме коментираха служители. В резултат сметки от порядъка на 50-60 лв. вече са в размер на 500 до 1000 лв.
Опарени от MTel mcu заливат като лавина редакционните телефони на вестника и форумите в интернет и разказват шокиращи безобразия спрямо клиентите на славещата се като най-голямата телекомуникационна компания в България - надвишаване на фиксирани лимити, продължаване на договори, след като вече са били прекратени, активиране на ненужни услуги
От началото на годината абонати масово бяха принудени да плащат фактури, които се разминават драстично с избраните тарифни планове. Из най-потресаващите примери: при фиксиран лимит от 50 лв. месечно, пристига тримесечна сметка за 1400 лв. или средно 500 изговорени лева на месец
Никой от компанията не може да отговори на въпроса защо телефонът не е спрян след достигане на кредитния лимит.
Причината е, че новата системата на оператора не функционира правилно – тя не разпознава бонуси, привилегировани тарифи и други облекчения, които клиентът е придобил, обясняват експерти. Освен това билингът не работи и безплатните разговори с групите за приятели и семейство се таксуват като нормални разговори според тарифния план Няколко месеца след безобразните сметки, които им сервира от септември 2010 г., MTel е загубил близо 150 хиляди от своите абонати. Официално от компанията признават по-малък брой - 104 хиляди до декември, а причината била друга - „намаляване на предплатените карти".
Жалбите срещу мобилния оператор в компанията са хиляди, като само на ден пристигат по 100-150, сочи статистиката на Асоциацията на потребителите на телекомуникации и интернет услуги (АПТИУ). Преди време председателят й Янаки Ганчев заплаши, че ще заведе колективен иск за 100 млн. лева срещу MTеl и отнемане на лиценза й. „Стотици хиляди клиенти на компанията мигрират и стават абонати на други мобилни оператори. Цялото натоварване за това да се компенсират загубите пада върху останалите потребители, които все още не са се отказали от MTel", коментира Янаки Ганчев. В момента се наливат огромни средства за антикризисен PR. По информация на Ганчев над 500 хил. лв. за били заделени, за да се осигури медиен комфорт на компанията и да се потуши общественото недоволство.
Севдалина Спасова
Според тях софтуерът, закупен от Гърция, не може да възстанови базата данни на големите корпоративни групи, които са клиенти на оператора. За да се закърпят дупките в сриващия се бюджет, от компанията масово надписвали сметките на обикновените граждани. „Приходите драматично спадат, на ръба на фалита сме коментираха служители. В резултат сметки от порядъка на 50-60 лв. вече са в размер на 500 до 1000 лв.
Опарени от MTel mcu заливат като лавина редакционните телефони на вестника и форумите в интернет и разказват шокиращи безобразия спрямо клиентите на славещата се като най-голямата телекомуникационна компания в България - надвишаване на фиксирани лимити, продължаване на договори, след като вече са били прекратени, активиране на ненужни услуги
От началото на годината абонати масово бяха принудени да плащат фактури, които се разминават драстично с избраните тарифни планове. Из най-потресаващите примери: при фиксиран лимит от 50 лв. месечно, пристига тримесечна сметка за 1400 лв. или средно 500 изговорени лева на месец
Никой от компанията не може да отговори на въпроса защо телефонът не е спрян след достигане на кредитния лимит.
Причината е, че новата системата на оператора не функционира правилно – тя не разпознава бонуси, привилегировани тарифи и други облекчения, които клиентът е придобил, обясняват експерти. Освен това билингът не работи и безплатните разговори с групите за приятели и семейство се таксуват като нормални разговори според тарифния план Няколко месеца след безобразните сметки, които им сервира от септември 2010 г., MTel е загубил близо 150 хиляди от своите абонати. Официално от компанията признават по-малък брой - 104 хиляди до декември, а причината била друга - „намаляване на предплатените карти".
Жалбите срещу мобилния оператор в компанията са хиляди, като само на ден пристигат по 100-150, сочи статистиката на Асоциацията на потребителите на телекомуникации и интернет услуги (АПТИУ). Преди време председателят й Янаки Ганчев заплаши, че ще заведе колективен иск за 100 млн. лева срещу MTеl и отнемане на лиценза й. „Стотици хиляди клиенти на компанията мигрират и стават абонати на други мобилни оператори. Цялото натоварване за това да се компенсират загубите пада върху останалите потребители, които все още не са се отказали от MTel", коментира Янаки Ганчев. В момента се наливат огромни средства за антикризисен PR. По информация на Ганчев над 500 хил. лв. за били заделени, за да се осигури медиен комфорт на компанията и да се потуши общественото недоволство.
Севдалина Спасова
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads