0|
9140
|12.11.2014
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
Валентин Йосифов: Министърът трябва да дефинира и отстоява туристическата политика
Зам. председателят на Съюза на инвеститорите в туризма е категоричен, че резултати за икономиката ни от новото министерство ще има в дългосрочен план
Валентин Йосифов е един от най-опитните специалисти в туристическия бранш. Той е дългогодишен управител на дружество TUI – България, от неговото създаване до септември тази година, в момента е консултант към него. Йосифов е заместник председател на Съюза на инвеститорите в туризма. Специално за Bulgaria-news той отговори за очакванията на бранша от създаването на специално министерство на туризма, което бе оглавено от Николина Ангелкова.
- Г-н Йосифов, как ще коментирате решението на правителството най-после да обособи отделно министерство на туризма?
- Никога не е късно да се направи нещо добро. В същото време не трябва да си мислим, че просперитетът на българския туризъм ще започне веднага, като с вълшебна пръчка с появата на министерството.
Министерството на туризма означава, че то вече има пълномощията да прави политики за развитието и напредък на този бранш, като резултатите ще видим в дългосрочен план.
- Какво ще донесе на бранша, имате ли конкретни очаквания от това, че има специално министерство – за вас, които работите в тази сфера, както и за самите туристи?
- Абсолютно невъзможно е в краткосрочен план да се очакват магически промени или резултати, както за самия туристически бранш, така и за потребителите.
В дългосрочен план, със сигурност ще има много добри резултати, но само след огромна работа и целенасочена туристическа политика. Самите туристи ще усетят по-късно това. Така, че не трябва да очакваме още през идващото лято да се увеличи с двуцифрено процентно изражение туристическия поток у нас, например.
- Къде стои въпросът с рекламата на страната ни по света в дейността на новото министерство?
- Задължително е министерството на туризма да се заеме с неща, касаещи добрия имидж на България по света, като туристическа дестинация. Това включва цялостна подготовка и развитие на имиджа на страната ни и това трябва да е основна задача на държавния орган за развитието на България и туризма.
Не е нужно да преоткриваме ние топлата вода, има достатъчно примери в тази насока, а най-близкият опит и похвати за добра работа в това отношение е Турция. Известно ни е, че тя е не се слави с най-добър имидж в демокрацията в страната, но в сферата на туризма всички виждаме какъв завиден имидж си е изградила.
- Вие, туристическите организации, ще имате ли среща с министър Ангелкова, както и какво ще искате от нея, какви съвети ще й дадете. Може ли да определите неотложните мерки на това министерство?
- Разбира се, че ще имаме среща с министър Ангелкова. Споделям мнението, че е добре, че тя не е човек от бранша. Така се прави и в Германия – министърът е политическото лице, а заместниците са тези, които притежават професионалната експертиза. Тях дори не ги сменят на всеки 4 години с министъра.
Не бих се наел да давам съвети към г-жа Ангелкова, но ми се струва, че нейната основна задача е да дефинира туристическата политика на България и да я отстоява, защото тази политика не зависи само от туристическия бранш, а даже най-малко зависи от него. Силна политическа фигура като министър на туризма означава и засилено влияние на туризма в България.
Георги Делчев
bulgaria-news.bg
- Г-н Йосифов, как ще коментирате решението на правителството най-после да обособи отделно министерство на туризма?
- Никога не е късно да се направи нещо добро. В същото време не трябва да си мислим, че просперитетът на българския туризъм ще започне веднага, като с вълшебна пръчка с появата на министерството.
Министерството на туризма означава, че то вече има пълномощията да прави политики за развитието и напредък на този бранш, като резултатите ще видим в дългосрочен план.
- Какво ще донесе на бранша, имате ли конкретни очаквания от това, че има специално министерство – за вас, които работите в тази сфера, както и за самите туристи?
- Абсолютно невъзможно е в краткосрочен план да се очакват магически промени или резултати, както за самия туристически бранш, така и за потребителите.
В дългосрочен план, със сигурност ще има много добри резултати, но само след огромна работа и целенасочена туристическа политика. Самите туристи ще усетят по-късно това. Така, че не трябва да очакваме още през идващото лято да се увеличи с двуцифрено процентно изражение туристическия поток у нас, например.
- Къде стои въпросът с рекламата на страната ни по света в дейността на новото министерство?
- Задължително е министерството на туризма да се заеме с неща, касаещи добрия имидж на България по света, като туристическа дестинация. Това включва цялостна подготовка и развитие на имиджа на страната ни и това трябва да е основна задача на държавния орган за развитието на България и туризма.
Не е нужно да преоткриваме ние топлата вода, има достатъчно примери в тази насока, а най-близкият опит и похвати за добра работа в това отношение е Турция. Известно ни е, че тя е не се слави с най-добър имидж в демокрацията в страната, но в сферата на туризма всички виждаме какъв завиден имидж си е изградила.
- Вие, туристическите организации, ще имате ли среща с министър Ангелкова, както и какво ще искате от нея, какви съвети ще й дадете. Може ли да определите неотложните мерки на това министерство?
- Разбира се, че ще имаме среща с министър Ангелкова. Споделям мнението, че е добре, че тя не е човек от бранша. Така се прави и в Германия – министърът е политическото лице, а заместниците са тези, които притежават професионалната експертиза. Тях дори не ги сменят на всеки 4 години с министъра.
Не бих се наел да давам съвети към г-жа Ангелкова, но ми се струва, че нейната основна задача е да дефинира туристическата политика на България и да я отстоява, защото тази политика не зависи само от туристическия бранш, а даже най-малко зависи от него. Силна политическа фигура като министър на туризма означава и засилено влияние на туризма в България.
Георги Делчев
bulgaria-news.bg
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads