Реклама / Ads
1| 8203 |22.03.2007 ГЛАСЪТ

Експресно унищожиха Радио Експрес

.
След 15 годишно ярко присъствие на българския медиен пазар Радио Експрес спира да съществува навръх първа пролет. Експресно погребаха една легенда, една институция! Радио, през което преминаха в годините едни от най-любимите за аудиторията имена в радиоефира, доказани професионалисти, които задържаха слушателите и неизменно привличаха нови. Въпреки обстоятелствата през последните години каузата &q
 

  Ана Кочева

"Радио "Експрес" е запазена марка на българския частен медиен пазар. 24-часовата програма стартира за първи път на 01.11.1992 година. Исторически, според обхвата и лиценза, радио "Експрес" е първото частно национално радио в България. През годините "Експрес" винаги се е стремяло да определя ритъма на живот на своите слушатели. Във времето на политизация и търсене на истинската демокрация множество публицистични предавания с изявени журналисти дадоха своя принос за свободата на словото и плурализма в България".
Това четем в сайта на радио Експрес - радиото, което от 00 часа навръх първа пролет вече не съществува.
Всичко е минало! След 15 годишно ярко присъствие на българския медиен пазар Радио Експрес вече замлъкна. Защото експресно погребаха една легенда! Радио, през което преминаха в годините едни от най-любимите за аудиторията имена в радиоефира, доказани професионалисти, които задържаха слушателите и неизменно привличаха нови. Става дума за хората, които в продължение на 15 години отраснаха или остаряха с радиото, останаха верни на честота и на марката „Експрес”, която се утвърди на 12 честоти в цялата страна. Аудиторията на „Експрес” беше наистина уникално явление: тя обичаше своето радио, събуждаше се с него, участваше в неговия живот и в неговата програма. По всяко време обратната връзка функцинираше на пълни обороти. В предаванията, някои от които просто нямаха аналози в подобни по своя формат конкурентни радиостанции, слушателите се обаждаха, питаха, разказваха, полемизираха със събеседниците и помежду си, бяха едно голямо семейство. Интелигентно, възприемчиво, информирано, дискутиращо, мини гражданско общество. Това семейство сега остава безприютно. Защото е повече от сигурно, че то едва ли ще пожелае да пусне радиоприемника си на същата честота и ще заслуша друго радио. И от лоялност към онова, с което беше свикнало и обичаше, и дори ей така напук на онези, които му го отнеха, но най-вече, защото поредният тясно музикален формат въобще няма да му е достатъчен. Формат, решен от хора, за които не е много сигурно, че имат много хабер от радио, че са редили програма, че са правили концепция на предаване, камо ли да са седели пред микрофон!
  Малко факти за незапознатите. През есента на миналата година „Експрес” стана притежание на ЕС БИ ЕС Броудкастинг, европейска търговска телевизионна и радио компания, развиваща дейност в Западна и Централна Европа. Компанията придоби у нас последователно няколко радиостанции и една телевизия с намерението да ги развива. Агресивно да ги развива, прочетохме тогава в концепциите им за пред обществото. Тяхно право! Съвсем разбираемо е, че пазарната логика е безпощадна, тя няма общо със сантимента на аудиторията. Странно впрочем, защото точно тази аудитория определя рекламните постъпления на всяка една медия, оттам и приходите й като цяло. След покупката почти целият екип на радиото беше освободен, то остана да функционира като музикална кутия с новини на кръгъл час. Дори и така обаче запази слушателите си; вероятно някои от тях са си отишли, но пък за сметка на това са се появили други. „Експрес” продължаваше да звучи по кафенета и магазини в София, почти във всеки дом на град Враца, на много места из Сливен, Смолян, Кърджали, Велико Търново.... Във форумите непрестанно се водят диалози и се изразяват мнения за това да го има ли и защо точно това радио. А един бегъл поглед към рейтингите за последните месеци показва, че дори и обезкървено, радиото продължава да държи слушателска аудитория, при това значително по-сериозна в цифрово изражение отколкото радио „Атлантик”, например, също притежание на ЕС БИ ЕС Броудкастинг. „Експрес” се намира на 13-то място, „Атлантик” заема недостолепното 18-то, а „перлата в короната” на корпорацията, „Витоша”, очевидно трябва да се поздрави с „удържането” на също не особено завидната 10-та позиция. Мотивите на корпоративната политика не винаги са ясни, често изглеждат и нелогични. Трудно може да се обясни, защо „агресивно” се отнема от слушателите в голяма част от страната едно интелигентно, истинско, българско радио, за да се замени с нещо друго, което едва ли ще се радва на подобен прием, на какъвто през годините трайно се радваше радио „Експрес”. Дано пък собствениците получат онзи ефект, който търсят, естествено най-паче финансов. В крайна сметка нали става дума за чуждестранна инвестиция, а тя трябва да се насърчава, ако носи ползи и за България. Засега обаче остава съмнението за обществената полза, горчивината от разрухата, в извършването на която чисто по български много ни бива. И мъничкото утешение, че марката „Експрес” продължава да живее (в което има и съвсем пряка връзка), само че във вид на нов вестник, който се появява точно по времето, в което изчезва едноименното радио. Вероятно съдбата си знае работата!

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 21| 15435 |27.03.2024 Как падна Търновската крепост: Защо на харвардци не им се получи Win-Win стратегията за преговори? . 16| 8374 |24.03.2024 Манол Глишев: „Крокус“: поредният „Норд-Ост“? . 18| 8858 |22.03.2024 Копейките и готиното бъдеще без НАТО: Копайте, копайте, ние сме от отдел „Пропаганда“ . 39| 24274 |21.03.2024 Драги дами Габриел, Назарян, Сачева и Петкова, да поговорим откровено за мафията, а?

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
НАЙ-ЧЕТЕНИ
Реклама / Ads