Протестите на пътищарите не са политически, в Сахара валя сняг и други чудеса
Никой не може да е направил повече, безспорно. Нито САЩ, нито СССР с Байкало-Амурската магистрала, нито който и да е друг със земен или извънземен произход. „Над половин милиард километра“, разбира се е грешка. Но и половин милион да беше казал, пак щеше да е абсурд. Защото са построени общо около 350 км. Което е унизително малко. 2000 км магистрали е построила Хърватска за по-малко време. Дори Сърбия. За Гърция да не говорим…
Случката е от епоса с чудеса и небивалици "Приключенията на Бойко в света на глупостта". И като стана дума за чудеса... Веднъж виден наш историк разказа следната история. Пътувал преди време през Сахара. Една вечер се оказал в малък ресторант в някакъв оазис. Собственикът, възрастен мъж, полюбопитствал откъде е. „От България“, - отвърнал нашият учен. Гостилничарят възкликнал: "Вече съм на 80 години, видял съм много неща, но две от тях са истински чудеса: веднъж валя сняг, а един път двама български инженери спаха на едно легло, за по-евтино…".
Лицето Борисов просто обикаля и лъже за неща, които надминават чудесата от Сахара.
Колкото и да се кълнат организаторите на протестите на пътищарите пред Министерски съвет и регионалното ведомство, че бунтовете на фирми и работници са чисто социални – няма кой да им повярва.
Няколко доказателства. Фирмите, работещи по ремонта на АМ ”Тракия” са получили договор за 200 милиона при налични от бюджета 59 милиона. Когата ГЕРБ излиза от властта през пролетта в АПИ има 0 (нула) лева. В същото време са били започнати обекти за милиарди. Ремонтът на АМ ”Тракия” между Чирпан и Стара Загора е извършен без одобрен проект, без разрешение за строеж, без акт 16 за въвеждане в експлоатация. Представяте ли си обикновен гражданин да построи гараж или да си остъкли само балкона без въпросните документи? Абсурд. Но когато трябва да се усвоят милиони и милиарди – може. Сахара бледнее...
Предишната власт не е платила нито лев за снегопочистването през 2020 г. Обаче фирмите реват срещу служебното правителство, вместо да обсадят къщата на Бойко Борисов и на Петя Аврамова, регионалния му министър.
По времето на Борисов са сключвани договори в пъти надвишаващи бюджета на Агенция "Пътна инфраструктура". Лимитът е опустошен до 12 май 2021 г. Това е станало умишлено, нали не се съмнявате. Целта е: Да бъде загробено служебното правителство, а чрез него президентът Радев!
Това няма как да стане без Борисов.
За да е съвсем ясно, кой стои зад „спонтанните“ вълнения в центъра на София, трябва да си отговорим на въпроса: Кой има полза от бунтовете?
А/ Служебното правителство е последно в списъка за някаква изгода. То би искало всичко да е наред, за да печели доверие държавният глава, нали?
Б/ Българското общество, част от което са служителите и работниците, чакащи заплати, също няма полза. Дори обратното: стотици семейства остават без средства, расте недоволството, данъкоплатците трябва да „покрият“ откраднатите милиарди…
В/ Борисов и ГЕРБ получават от ситуацията: социално напрежение, настроения срещу служебния кабинет и неговия „архитект“ Радев, нестабилност в страната, подходящи условия за пропаганда на успехите на предишната власт, увеличаване на гласовете за ГЕРБ на предстоящите избори. Фирмите от кръга „Борисов“ са спечелили милиони, трябва да се отблагодарят и лелеят завръщането му, за да се върне и тиража „обществени поръчки“ с предизвестени печеливши.
Да не забравяме: всички важни позиции във властта през последното десетилетие са заемани от хора, посочени лично от Борисов или одобрени от него.
Нещо неясно?
Изводът сам се налага. Да, Борисов трябва да отговаря за хаоса в този сектор пред прокуратурата и съда. Така е редно.
Дали ще се случи? Докато Гешев оглавява прокуратурата е по-вероятно в Сахара да завали сняг.
Д-р Димитър Попкутуев
Моля, подкрепете ни.