35|
14459
|20.06.2009
АРТ ДЖУНГЛА
Максим Бехар: Не е достатъчно да си № 1, а трябва да си три пъти № 1
На книжния пазар е една книга вдъхновена от Интернет и по-конкретно от Фейсбук. Неин автор е журналистът Максим Бехар, който в момента се изявява повече като бизнесмен, но не е забравил любовта си към перото /или клавиатурата/. Предлагаме ви няколко от неговите 111 правила във Фейсбук, които по-скоро са правила във живота, както отбелязва сам той.
Ако си мислиш, че си най-добрият, това важи само в минутата, в която го мислиш.
За добро събитие са необходими известни лектори и много кафе паузи.
Бизнесът е коктейл от мениджърски решения и секретарски грешки.
Мисли добре, преди да кажеш “да”, но мисли по-добре, преди да кажеш “не”.
Успешните хора правят нещата, които другите обикновно не искат да правят.
Най-добрият начин да спечелиш спор е да не го започваш.
Максим Бехар
Никога не съм си представял, че един ден ще седна да пиша правила за това как да живееш, или как да се отнасяш с хората, или как да си управляваш бизнеса, обаче всеки от нас си носи своите 111 правила и моите колеги в офиса, и моите съседи, и моето семейство, всеки един от нас, вътре някъде, си носи правилата, без да съзнава, че всъщност това са правилата, по които живее. Една сутрин излязох от душа и докато бях по халат и си мислех колко много потиснати хора, особено в бизнеса, има в момента на рецесия и криза, колко хора се притесняват от това как ще им се развие бизнеса, как ще живеят, доли ще оцелеят в службата, влязох във Фейсбук, най-популярната, най-добре направената, най-подредената мрежа или място в Интернет и написах: “Правило № 1 – Най-лошото решение е по-добро от невзетото решение!”, с което исках да покажа, че хората трябва да взимат решения, трябва да рискуват, не трябва да са колебливи, не трябва да стоят на едно място. Точно по време на криза трябва да взимат бързи решения, да си ги отстояват, да ги прокарват ако могат, ако се провалят – провалят – почват наново, но трябва да има някакъв екшън! И така написах правило № 1, защото исках да кажа колко е важно това правило – по време на криза да можеш да взимаш решения. Докато пристигна в офиса на работа, за 15 – 20 минути, вече имаше около 50 мнения под моето във фейсбук и едно от тези мнения беше “Ако това е Правило № 1, кое е Правило № 2?” и аз на другата сутрин като се събудих, станах и си казах “О, Боже, сега трябва да напиша правило № 2!” и седнах и го написах, като бях убеден, че ще стигна до 10 и след това ще се занимавам с нещо друго, обаче станаха 10 и аз реших, че имам все още в главата много. Реших да продължа до 25, след това до 50, след това до 100 и бях сигурен, че на 100 приключвам, но на правило 99 ми се обадиха управителите на издателска къща СИЕЛА и ми предложиха да ги издадем в книга. Аз казах “Да, добре, щом смятате, че ще се продава, ще го направим, щом смятате, че е интересно, но условието ми е да не бъдат сто, защото сто е много казионно число, много обикновено, всички неща са до сто – Топ 100, класации... “ И така стигнах до 111, защото искам да кажа, че не е достатъчно един път да си номер едно, а трябва да си три пъти номер едно.
Моят приятел, Терънс Билинг е легендарна личност в PR-бизнеса и е изпълнителен вицепрезидент на най-голямата и най-влиятелна PR корпорация в света Hill&Knowlton. От всички 14 000 души, които работят в нея е с най-голям стаж и единствен преди 36 години е работил със самите господа Хил и Нолтън. Та той беше свидете докато пишех второто или третото правило във Фейсбук и му казах за тази идея и той ми каза “А, това е много хубаво, което го правиш, но бъди сигурен, че някъде към двайстото ше започнеш да се повтаряш.” Аз през цялото време много внимавах да не се повтарям и помнех какво ми каза Теранс, и когато приключих всичките сто и единайсет се затворих в една хотелска стая, бях в командировка, започнах да ги чета всички и останах изумен от това, че нямаше нито едно повторение.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads