US учени: Тестостеронът тласка мъжете към луксозни стоки
"За пръв път доказахме, че тестостеронът пряко променя предпочитанията на консуматорите", каза Гидиън Нейв от училището по икономика "Уортън" във Филаделфия.
Учените са работили с 243 мъже на възраст от 18 до 55 години. Половината от тях получили доза тестостерон, а другите – плацебо. След това участниците избирали от два качествени продукта от различни марки.
Мъжете, които получили тестостерон, показали предпочитания към продуктите, свързвани с по-висок социален статут.
"Да притежаваш престижни продукти, е стратегия за сигнализиране на ранга в човешкото общество", заяви Гидиън Нейв. Той направи паралел с опашката на пауните или рогата на елените.
Моля, подкрепете ни.