3|
7672
|29.10.2009
ХРАНА И ВИНО
Не планирайте мига, освежете го с чаша cava
Обратно на разбирането, че пенливите, искрящи вина са подходящи само за особено тържествени моменти, испанският лидер на пазара - Freixenet предлага на своите почитатели нова енергия и спонтанно забавление, подходящи за всеки повод.
Freixenet идва от каталунски и се произнася Фреженет. Първата бутилка от искрящата течност е произведена през 1941 година с етикет Carta Nevada, напитката която след няколко десетилетия се превръща в най-продаваната марка искрящи вина.
Всъщност cava на испански означава изба. А искрящите вина, така наречените cava, са еквивалент на френското шампанско. Името Freixenet носи една от най-известните и големи cava изби в Испания, сравнима по качество, мащаб и износ с френската Moet & Chandon.
Freixenet се ражда от сливането на две испански фамилии с богат опит и история в производството на висококачествени вина. Това са фамилиите Ферер, собственици на изба за cava “La Freixeneda” и Сала – производители на вино от 1830 г.
Около края на 19-и век Долорес Сала се омъжва за Педро Ферер. В този момент Испания губи позиции в своите колониални държави, а опустошителна болест по лозовите насаждения води до сериозни загуби в реколтата на гроздето. Така двете семейства обединяват сили и фокусират дългогодишните си умения в бизнеса с искрящи вина, създадени по традиционната технология „Champenoise”.
Това е водещ метод в Испания и Франция, според, който ферментацията на виното се извършва в бутилката, докато отлежава. Бутилките се манипулират през целия процес чрез ръчна технология.
Резултатът от съвместните им усилия не закъснява и през 1915 г. с голям успех фамилията започва успешни продажби на искрящото вино Freixenet. Славата на напитката нараства в края на Първата световна война. Петдесет години по-късно Freixenet вече се изнася на международния пазар. Така през 1985 г. малкият семеен бизнес се превръща в световен лидер в производството на искрящи вина.
През 1960 г. производството на Freixenet е милион бутилки, а към 2000 г. достига повече от 200 милиона бутилки. Марката надхвърля половината от продукция на искрящи вина в цяла Испания и притежава 80% от износа на напитките в сектора.
Семейството напитки Freixenet е доста голямо, но на българския пазар могат да се открият два от неговите представители - Freixenet Cordon Negro и Freixenet Carta Nevada.
Освен лекота, свежест и слънчев средиземноморски полъх, испанската кава е лека, плодова и суха, особено подходяща за коктейли, но най-важна гаранция за качество са малките мехурчета в чашата, за които познавачите знаят, че колкото са по-малки, толкова по-качествено е пенливото вино.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads