Българският F-16 полетя. Последни проверки

„Процедурата по техническото приемане на самолет F-16 Block 70 с бордови номер 301 приключи и в момента се изпълнява процедурата по летателно приемане на машината. Всички дейности се извършват в съответствие с регламентиращите документи за приемане на техника на въоръжение.“ Това лаконично съобщение беше официално разпространено от пресслужбата на Министерството на отбраната.
Само че, докато „летателното приемане“ още се изпълнява – а не е приключило, значи самолетът си остава „почти“ готов. Иначе казано – не е готов.
Когато машината кацна у нас, избухна скандал – според българската оценка изтребителят не отговаря на изискванията за пълна употреба. Министърът на отбраната Атанас Запрянов обяви, че проблемът е хардуерен, не софтуерен – чака се специална платка (електронно табло), която да замени дефектната.
Запрянов се оказа под прицел – бившият служебен министър Димитър Стоянов директно го обвини, че трябва да поеме отговорност за липсващите или дефектни резервни части.
И като капак на всичко се появиха спекулации, че повредата не е просто техническа неизправност, а може би нарочна намеса, случила се докато изтребителят е бил вече на българска територия. Един от „аргументите“ – самолетът пристигна летейки, което би трябвало да изключва проблеми в полет.
Така че, докато официално всичко е по регламент, нашият F-16 си остава едно голямо „F-нещо“ – самолетът е „почти“ готов, ама не съвсем. И за момента явно ще трябва да продължаваме да си играем на приемане на техника… която още не работи като трябва.
ФрогНюз
Моля, подкрепете ни.





