2.2 млн. лева за медийно отразяване похарчиха партиите в първите 10 дни от кампанията
За сравнение в първите дни от предизборната кампания за парламента през 2017 г. участниците са инвестирали 1.1 млн. лева (без ДДС).
До този момент коалицията "Воля"-НФСБ е инвестирала най-много в кампанията си - 694 194 лв. (без ДДС). На второ място по направени разходи се нареждат ГЕРБ-СДС със 375 184 лв. Републиканци за България са трети с разходи в размер на 339 932 лв.. За посочения период договори с медиите не са сключили девет от регистрираните участници.
Медиите с най-големи приходи за първите 10 дни от кампанията са Нова телевизия - 404 456 лв., bTV - 379 999 лв. и ТВ Евроком - 219 899 лв. Интересното е, че Нова телевизия и bTV са сключили договори само с три формации - коалицията "Воля" и НФСБ, Републиканци за България и ВМРО. Мониторингът обхваща 40 национални и регионални медии - 10 телевизии, 3 радиостанции, 13 вестника и 14 информационни сайтове и агенции.
Тенденция, която от института открояват, е, че за да достигнат до потенциалните си гласоподаватели, от партията с най-много гласове на последните избори - ГЕРБ залагат на печатни и онлайн медии, за сметка на електронните.
"Видно е, че от коалицията ГЕРБ-СДС разходват средства за реклама предимно в интернет и печатни медии. Явно към този момент отразяването в телевизионен ефир на активността на министър-председателя е достатъчно за водене на предизборната кампания", коментират от Института за развитие на публичната среда.
Следващите данни по темата ще са на 25-ти март и 2-ри април.
Моля, подкрепете ни.