75% от българите едва свързват двата края

С известни затруднения са 38.5% от анкетираните, 28.3% определят покриването на ежедневните разходи като трудно, а 10.8% - като много трудно. В сравнение с предходните тримесечия, намалява делът на хората, които се справят много трудно, а се увеличават тези, които изпитват известни затруднения при покриване на ежедневните разходи.
Проучването на НСИ има за цел осъществяване на тримесечен мониторинг на промените в условията на живот на домакинствата в резултат на пандемията COVID-19. Анкетирани са 5 719 души на възраст 16 и повече навършени години от 3 053 домакинства.
Относително лесно могат да покрият ежедневните си разходи 18.1% от анкетираните, а едва 4.3% не изпитват никакви затруднения. Общо делът на хората без затруднения през третото тримесечие се увеличава с 0.9 процентни пункта спрямо второ тримесечие и с 0.7 процентни пункта спрямо първото тримесечие на 2022 година.
Делът на домакинствата с непроменени доходи продължава да е висок.
През третото тримесечие на годината, за 67.3% от хората доходът на домакинството им е останал без промяна спрямо последните 12 месеца. Увеличение на доходите са посочили 27.9% от анкетираните.
Основните причини за увеличение на доходите и през трите тримесечия са увеличение на пенсиите и социалните помощи и индексиране на заплатите.
Намаление на доходите за последните 12 месеца са посочили 4.8% от анкетираните, което е по-малко от предходните тримесечия.
През третото тримесечие на 2022 г. НСИ продължи провеждането на допълнителна анкета към Наблюдението на домакинските бюджети по проект „Доходи и условия на живот (ILC) - Статистическа инфраструктура по IESS - SILC 2022, модул - Събиране на годишни данни за 2021 и 2022“ съгласно споразумение за субсидия с Европейската комисия 101052273 - 2021-BG-ILC-SILC. Проучването има за цел осъществяване на тримесечен мониторинг на промените в условията на живот на домакинствата в резултат на пандемията COVID-19. Анкетирани бяха 5 719 лица на възраст 16 и повече навършени години от 3 053 домакинства.
Моля, подкрепете ни.





