Александър Шопов, КНСБ: При липса на диалог работниците може да преминат към ефективна стачка

Това посочи пред БНР Александър Шопов - председател на Федерацията на транспортните синдикати в КНСБ.
Към момента няма заявка за затваряне на възлови кръстовища, но всичко зависи от работниците и служителите, отбеляза той и уточни, че засега остават по депата:
"Всички депа са блокирани. От 4 часа сутринта хората са на позиции. Както ватмани, така и сервизен персонал, касиерки, хигиенисти - всички са солидарни и очакват техните заплати да бъдат повишени с достойни цифри, а не това, което към момента се предлага, а именно 5% или 100 лв. чисто за работниците".
Хората имат готовност да седят, докато се намери решение на техните проблеми, категоричен бе Александър Шопов.
"Извадили сме 2 телефона. Едната линия е отворена за Министерството на финансите, а другата е за Столична община. Надяваме се някоя от двете институции да се свърже с нас, за да можем да проведем разговори. Най-добре е всички да седнем на една маса. За нас това е най-правилното решение, за да има устойчиво развитие на въпроса, а да не се налага всеки път да опираме до там, че пари няма", коментира той и отново повтори, че всичко зависи от волята на протестиращите - те решават докога да е тяхното недоволство.
Синдикалистът е на мнение, че пари могат да се намерят. Смята, че може да се преструктурира капиталовата политика. Има буфер, който може да бъде използван, подчерта той.
Шопов наблегна и на многото часове извънреден труд на работниците в транспорта: "Имаме рекордьор в столичния Автотранспорт за миналата година с 655 часа извънреден труд. Този човек не се е прибирал вкъщи да си види семейството".
"2105 лв. е стартовата заплата, имаме начисления за храна и други социални придобивки по КТД, но когато те се обложат с данъци, тази сума намалява. Ако не е извънредният труд, нощният труд и класа на хората - заплатите са си стартовите. Затова настояваме за увеличение на основните заплати, за да може да има по-добра перспектива за нови, млади кадри. Не може да се оглеждаме в класа на хора с по 40 години трудов стаж".
Моля, подкрепете ни.





