Реклама / Ads
0| 3017 |03.06.2021 НОВИНИ

На „Автомагистрали“ са давани проекти, за да се избегне обжалване на търгове

.
На „Автомагистрали“ са възложени проекти с цел да се избегне възможността за обжалване на тръжни процедури, които не са проведени. Това коментира пред БНР Румен Йовчев, бивш председател на Браншова камара „Пътища“ в продължение на 10 години и с дългогодишна дейност в ремонта на мостове и съоръжения.
 

Сметната палата ще изпрати на Софийската градска прокуратура одита на държавното дружество „Автомагистрали“ за периода от януари 2016 до края на 2020 година. В него се констатира, че компанията няма капацитет да извърши възложените ѝ огромни по обем и значение договори, които за периода са на обща стойност 3 милиарда и 700 милиона лева. Затова „Автомагистрали“ е прехвърлила дейности на трети лица, без да е готово заданието на основния възложител. В същото време е правила сериозни авансови вноски към тези трети лица, без да е извършена работа. Преди дни бяха отстранени и членовете на Управителния съвет на пътната агенция с мотив предоставяне на необезпечени авансови плащания.

 

„Те са направени по правилата. Само че размерът в някои случаи е доста сериозен и това дава възможност на някои да си напазаруват сериозни техники. Например, не мога да кажа коя е точно фирмата, но има нещо като склад на машини в края на село Куцина, това е пътя от Велико Търново за Русе, където за 15 милиона евро и повече са купени прекрасни машини, които бездействат на всичкото отгоре повече от година“, каза Йовчев.

 

„Втората причина е да се възлагат сериозни поръчки на фирми, които искаме да им възложим. В интерес на истината все пак се възлага на фирми, които могат да изпълнят тази поръка, докато „Автомагистрали“ не могат“, допълни той.

 

Според него не е добре, че Агенция „Пътна инфраструктура“, възлагайки тези сериозни проекти, не може да води политика по отношение на експлоатационните разходи.

 

„Всички знаем или специалистите като мен знаят, че всички виадукти по „Тракия“ и „Хемус“ бяха изпълнени по елементарна стара технология с така наречените прости греди. Единствено изключение прави виадукта при 56-и километър на магистрала „Хемус“, който е построен по технология конзолно бетониране. За тези виадукти в продължение на 25 години, всички виадукти бяха ремонтирани, някои по два пъти, а някои по три пъти, докато въпросният виадукт на 56-и километър за 21 година не му е правен никакъв ремонт и в момента има необходимост от дребен ремонт на първите десетина метра от колоните - 2-3 колони от земята нагоре на една височина от порядъка на десетина метра“, коментира още Румен Йовчев.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 3352 |27.05.2021 Румен Гълъбинов: Трябва да има лимит на кредитите, давани от ББР . 0| 2840 |26.05.2021 Одобрена е тарифата за предизборните предавания по БНТ и БНР . 8| 4490 |19.04.2021 Саша Безуханова: Планът за възстановяване е механичен сбор от проекти, програма за бедност . 23| 6448 |21.12.2020 Венелин Петков аут от БТВ, Хекимян става шеф на ”Новини, актуални предавания и спорт“

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
НАЙ-ЧЕТЕНИ
Реклама / Ads