България завежда иск по пакет „Мобилност”
Споразумението предвижда камионите да се прибират на всеки 8 седмици след датата им на заминаване от държавата, в която са регистрирани. В първоначалния проект срокът беше 4 седмици. Въпреки че периодът зад граница е увеличен, Желязков посочи, че тази практика ще противоречи на зелената политика в Европейския съюз.
По думите му Европейската комисия по транспорт също е изразила резерв към пакета със същите доводи – връщането на тежкотоварните камиони ще доведе до по-голямо замърсяване и няма как да се постигне целта за въглеродните емисии да се намалят с 90% до 2050 г.
Според споразумението шофьорите ще трябва да се връщат в страната, в която е регистрирано превозното средство или по адресната си регистрация, поне веднъж на 4 седмици, независимо къде се намират в Европа. По думите на транспортния министър тази мярка е дискриминативна, защото не е съобразена с волята на водача къде иска да прекара своята почивка.
По отношение директивата за командироване е приет хибридният модел – забрана за прекарване на 45-часовата седмична почивка в кабината на камиона. Според Желязков преди да се изградят охраняеми паркинги със съответните удобства е неприемливо да се приема подобна поправка.
Транспортният министър посочи, че преходният период за приетите споразумения е 18 месеца, но те едва ли ще бъдат окончателно гласувани тази година, защото Европейският парламент ще работи до 20 декември.
Ползван на 45 часова седмична почивка в кабината – забрана – изграждане на охраняеми паркинги, предоставящи съответните удобства.
Моля, подкрепете ни.