Банките са инвестирали 400 млн. лева за подготовка за еврото

"Следващата крачка след Шенгенското пространство - еврозоната, ще допринесе не само за разширяване на бизнеса. Смятаме, че конкурентноспособност, оперативна ефективност, достъп до капитал, разширяване на пазарите - това са едни от общите ключови неща. Това - туристи и целият бизнес да не превалутира, да нямаме валутен риск, да имаме ценова прозрачност, да бъдем част от големия пазар, са големите ползи", каза тя, предаде БНР.
Димитрова вижда много добро партньорство между банките и туристическия бранш, а според данните на БНБ към края на миналата година – те са кредитирали секторите "хотелиерство" и "ресторантьорство" с над 2,3 милиарда лева.
Подуправителят на БНБ Петър Чобанов призова бизнеса да не повишава цените:
"Тоест, не трябва да се успокояваме в момента, че изпълнихме критериите за инфлацията - да, разбира се, това беше благодарение на усилията ни като общество. Трябва още малко да положим усилия в това отношение и всеки, който може да даде своя принос, включително и туристическият бранш, се надявам, че ще го даде".
Зам.-министърът на финансите Методи Методиев покани туристическия бранш да се включи в разяснителната кампания за еврото и припомни, че една от по-рядко споменаваните ползи е по-добрата институционална среда:
"Целият този процес за влизане в еврозоната, в ОИСР, преди това - във валутния механизъм, банковия съюз - всъщност, той е съчетан с т.нар. "ангажименти на държавата", които следва да се изпълнят чрез правенето на редица реформи".
Моля, подкрепете ни.





