БДЖ иска 210 млн. лева за инвестиции
"Паралелно ще бъде направена мащабна инвестиция към депата, за да се осигури поддръжка на тези нови влакове и в същото време ще бъдат подобрени условията на труд. Минималната инвестиция, която ни е необходима, е 210 млн. лв. , голямата е 430 млн. лв.", заяви директорът на БДЖ.
Той обясни, че с тези пари ще се осигури комфорт, удобство и високи скорости по ключовите направления на страната, като така БДЖ ще стане конкурентоспособна. Инвестиционната програма предвижда и въвеждането на 16 IT платформи в товарни превози и 8 – в пътнически.
„В зависимост от това дали ще проведем успешно преговорите с кредиторите за разсрочване на задълженията, сумата може да варира между 130 млн. в оптимистичния вариант и 300 млн. в по-песимистичния”, каза Владимиров.
Генералният директор на НКЖИ посочи, че през последните години персоналът е намалял с 4000 души: "Ще се опитаме да се договорим с общините, тъй като разходите за нас са непосилни. Получаваме един и същ бюджет всяка година, а заплатите нарастват".
В отговор на депутатски въпрос, транспортният министър Ивайло Московски обясни, че не вижда вариант за сливане на БДЖ и НКЖИ. Той обясни, че това противоречи на либерализационните пакети, които страната ни е приела от Европейския съюз.
По думите му има възможност компаниите да влязат в общ холдинг, но това би помогнало единствено за организационното им управление.
Моля, подкрепете ни.