Близо 100 000 ученици и учители са повишили дигиталните си умения по проекти на МОН

Благодарение на европейските средства и последователна работа вече всички участници в системата на училищното образование – ученици, учители и директори, имат своя електронна идентичност с индивидуален профил в системата на МОН. Всеки от тях има достъп и до платформата Дигитална раница, която съдържа хиляди безплатни електронни образователни ресурси по всички учебни предмети – разработени уроци, презентации, 3D модели, видеа и др. „Това е един все още нешлифован диамант в нашата образователна система“, посочи министър Цоков. По думите му последното изследване PISA показва, че там където националните образователни системи развиват такива платформи, не закъсняват резултатите. Един от примерите за това е Естония, където резултатите на учениците не паднаха, а се повишиха след пандемията.
„Смислената дигитализация и използването на ресурси, които са разработени от учители за учители, е наистина възможност да се промени позитивно нашата образователна система“, посочи министър Цоков. По думите му развитието на Дигиталната раница ще продължи с нов проект по програма „Образование“.
В МОН вече е сформирана широка експертна комисия от над 40 специалисти от различни сфери, които ще изработят визия за смислено внедряване на технологиите, включително рамка за използване на изкуствен интелект в българското училище, стана ясно по време на форума. „Образованието за утрешния ден е свързано с много сериозни предизвикателства. Днес трябва да формираме умения у децата и учениците да се справят по-успешно с предизвикателствата на бъдещето.“, изтъкна проф. Цоков. По думите му изследване от преди няколко години е показало, че 65% от днешните първокласници ще работят професии, които още не съществуват. Професиите на бъдещето са свързани не само са ИТ умения, а и с грижа за човека, посочи министър Цоков.
“В следващите седмици ще бъде представен стандарт за качество в училищното образование”, съобщи още министър Цоков. Изготвят се и нормативни промени, с които да се гарантира по-голяма образователна и психологическа подкрепа за децата в детските ясли. “Класическата класно урочна система трябва да бъде променена и подобрена. Необходима е и промяна в учебните програми - да станат по-рамкови и компетентностно ориентирани”, посочи министърът.
Моля, подкрепете ни.





