Реклама / Ads
0| 3647 |12.12.2023 НОВИНИ

Близо 100 000 ученици и учители са повишили дигиталните си умения по проекти на МОН

.
Източник: МОН, пресцентър
Близо 100 000 ученици и учители са повишили и развили дигиталните си умения по проекти на МОН. Това стана ясно от думите на министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков по време на форум „Образование за утрешния ден“ в София Тех Парк. Събитието бе открито от министър-председателя акад. Николай Денков.
 

Благодарение на европейските средства и последователна работа вече всички участници в системата на училищното образование – ученици, учители и директори, имат своя електронна идентичност с индивидуален профил в системата на МОН. Всеки от тях има достъп и до платформата Дигитална раница, която съдържа хиляди безплатни електронни образователни ресурси по всички учебни предмети – разработени уроци, презентации, 3D модели, видеа и др. „Това е един все още нешлифован диамант в нашата образователна система“, посочи министър Цоков. По думите му последното изследване PISA показва, че там където националните образователни системи развиват такива платформи, не закъсняват резултатите. Един от примерите за това е Естония, където резултатите на учениците не паднаха, а се повишиха след пандемията.

 

„Смислената дигитализация и използването на ресурси, които са разработени от учители за учители, е наистина възможност да се промени позитивно нашата образователна система“, посочи министър Цоков. По думите му развитието на Дигиталната раница ще продължи с нов проект по програма „Образование“.

 

В МОН вече е сформирана широка експертна комисия от над 40 специалисти от различни сфери, които ще изработят визия за смислено внедряване на технологиите, включително рамка за използване на изкуствен интелект в българското училище, стана ясно по време на форума. „Образованието за утрешния ден е свързано с много сериозни предизвикателства. Днес трябва да формираме умения у децата и учениците да се справят по-успешно с предизвикателствата на бъдещето.“, изтъкна проф. Цоков. По думите му изследване от преди няколко години е показало, че 65% от днешните първокласници ще работят професии, които още не съществуват. Професиите на бъдещето са свързани не само са ИТ умения, а и с грижа за човека, посочи министър Цоков.

 

“В следващите седмици ще бъде представен стандарт за качество в училищното образование”, съобщи още министър Цоков. Изготвят се и нормативни промени, с които да се гарантира по-голяма образователна и психологическа подкрепа за децата в детските ясли. “Класическата класно урочна система трябва да бъде променена и подобрена. Необходима е и промяна в учебните програми - да станат по-рамкови и компетентностно ориентирани”, посочи министърът.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 9| 3817 |12.12.2023 Борисов пак се изхвърли: Австрия ни казва да се върнем три години назад – както беше при мен, и няма проблем с Шенген . 18| 11640 |12.12.2023 Анализатор: Защо България прави завой за таксата от руски газ? Защо Австрия ни спира за Шенген? . 0| 5218 |12.12.2023 Премиерът Денков отговаря на въпроси: Ще подам оставка на 6-ти март? /видео/ . 4| 4871 |12.12.2023 Българинът объркан в проучване: Доволен лично от живота си, но недоволен от живота като цяло в България

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads