Реклама / Ads
4| 5223 |05.10.2019 НОВИНИ

Богдан Милчев: Докладът за пътната безопасност е опасен

.
Богдан Милчев
Пътната безопасност е сложна система и Министерски съвет като принципал трябва всяка година да получава доклад за пътната безопасност, на базата на който да се предприемат мерки. Такъв доклад не е правен повече от 10 години. Едва тази година е изготвен такъв документ от над 150 страници, но докладът е по-опасен от липсата му.
 

Това заяви  Богдан Милчев от „Институт за пътна безопасност”, който заедно с Владимир Тодоров от „Асоциация на пострадалите от катастрофи” коментираха пред бТВ войната на пътя.

 

Според Милчев войната по пътищата е причинена от липсата на цялостна политика по въпроса, а предприетите към момента мерки са грешни.

 

 „Още на първа страница се казва: „Докладът няма претенции за разработка, на този етап да представлява цялата релевантна информация по темата и да отразява настоящата ситуация.” Те на първото изречение ни казват – другите 150 страници нямат никакво значение. Не ги четете, защото този доклад не представлява това, което трябва да бъде”, коментира експертът.  Обяснението, което е дадено: "налице е дефицит на наличните данни"

 

" За Бога, хора, ние изготвяме доклад, защото имаме проблеми. Искаме да разберем причината за тези проблеми. Това е стратегически документ, който трябва да бъде предоставен на Бойко Борисов, който да предприеме адекватни действия по цялата система, а там няма причините за проблема - със събирането на глобите, с контрола, с многото катастрофи. Това показва безмислието", категоричен бе Милчев.

 

Според него в плана за действие, който е разписан в доклада, са включени  моменти които звучат като "дикерктивите на XII-тия конкгрес на БКП", а с такива планове ще жънем това което виждаме в момента. Експертът допълни, че е крайно време да бъде променен моделът на управление на пътната ни безопасност.

 

Владимир Тодоров от „Асоциация на пострадалите от катастрофи” е на мнение, че в доклада има и положителни тенденции. Според него е положен труд за изготвянето на документа и той за първи път посочва ясно проблемите.

 

„Решението на тези проблеми трябва да ги търсим всички заедно, показват се важни неща – проблеми в медицинското обслужване, не се събират глобите, има проблем в обучението на водачите”, каза още Тодоров.

 

Тодоров коментира и бавният съдебен процес при дела, свързани с жертви на катастрофи. Според него причина за това е липсата на експерти, лекари

 

„Има фрапиращи случаи – градове без съдебен лекар или само с един. Във Видин 88% от делата са забавени над 6 месеца. Дават се препоръки – да се увеличат експертите, да има повече бройки във факултетите за съдебни медици. Крайният резултат е липсата на правосъдие и липсата на справедливост”, посочи председателят на Асоциация на пострадалите от катастрофи”.

 

Милчев допълни, че на пътя важат законите на джунглата, а шофьорите карат по интуиция.

По статистика на МВР, тази година до 24 септември има 418 жертви на пътя, съобщи телевизията.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 2023 |19.12.2025 Рим ще въведе платен вход за известния фонтан Треви . 1| 2133 |19.12.2025 Близо 70 на сто от работодателите дават коледни бонуси на работниците и служителите си . 0| 2162 |19.12.2025 Индексират заплатите в сектори, където са увеличени със 70%. Няма обяснение . 3| 2144 |19.12.2025 Възможните дати за предсрочни избори – 22 март, 29 март или 5 април

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads