Богдан Милчев: Докладът за пътната безопасност е опасен

Това заяви Богдан Милчев от „Институт за пътна безопасност”, който заедно с Владимир Тодоров от „Асоциация на пострадалите от катастрофи” коментираха пред бТВ войната на пътя.
Според Милчев войната по пътищата е причинена от липсата на цялостна политика по въпроса, а предприетите към момента мерки са грешни.
„Още на първа страница се казва: „Докладът няма претенции за разработка, на този етап да представлява цялата релевантна информация по темата и да отразява настоящата ситуация.” Те на първото изречение ни казват – другите 150 страници нямат никакво значение. Не ги четете, защото този доклад не представлява това, което трябва да бъде”, коментира експертът. Обяснението, което е дадено: "налице е дефицит на наличните данни"
" За Бога, хора, ние изготвяме доклад, защото имаме проблеми. Искаме да разберем причината за тези проблеми. Това е стратегически документ, който трябва да бъде предоставен на Бойко Борисов, който да предприеме адекватни действия по цялата система, а там няма причините за проблема - със събирането на глобите, с контрола, с многото катастрофи. Това показва безмислието", категоричен бе Милчев.
Според него в плана за действие, който е разписан в доклада, са включени моменти които звучат като "дикерктивите на XII-тия конкгрес на БКП", а с такива планове ще жънем това което виждаме в момента. Експертът допълни, че е крайно време да бъде променен моделът на управление на пътната ни безопасност.
Владимир Тодоров от „Асоциация на пострадалите от катастрофи” е на мнение, че в доклада има и положителни тенденции. Според него е положен труд за изготвянето на документа и той за първи път посочва ясно проблемите.
„Решението на тези проблеми трябва да ги търсим всички заедно, показват се важни неща – проблеми в медицинското обслужване, не се събират глобите, има проблем в обучението на водачите”, каза още Тодоров.
Тодоров коментира и бавният съдебен процес при дела, свързани с жертви на катастрофи. Според него причина за това е липсата на експерти, лекари
„Има фрапиращи случаи – градове без съдебен лекар или само с един. Във Видин 88% от делата са забавени над 6 месеца. Дават се препоръки – да се увеличат експертите, да има повече бройки във факултетите за съдебни медици. Крайният резултат е липсата на правосъдие и липсата на справедливост”, посочи председателят на Асоциация на пострадалите от катастрофи”.
Милчев допълни, че на пътя важат законите на джунглата, а шофьорите карат по интуиция.
По статистика на МВР, тази година до 24 септември има 418 жертви на пътя, съобщи телевизията.
Моля, подкрепете ни.





