Реклама / Ads
5| 5250 |16.04.2019 НОВИНИ

Богдан Милчев: Има редица нередности в участъка, където катастрофира Местан

.
Богдан Милчев
Независима експертиза, която беше направена след катастрофата с Лютви Местан, при която загина 6 -месечно бебе е изготвена от Института за пътна безопасност Сред констатациите са, че височината на знаците не отговарят на изискванията, островчето също не отговаря, няма и знаци за ограничение на скоростта преди кръстовището. Има и още несъответствия, които ще влязат в доклада на експертите.
 

Това съобщи Богдан Милчев от Института за пътна безопасност в предаването "Лице в лице" по бТВ.

 

Има разследващи органи, които ще установяват вината на водачите на двата автомобила, които участваха в пътния инцидент в неделя, нашата работа е да установим състоянието на пътния участък, каза още Милчев.

 

В България няма институция, която да изследва, пътната среда. Ние не разполагаме с ресурса и с техниката която имат наши колеги в други държави, ние сме доброволци, каза още Милчев. По думите му в момента АПИ казва, че всичко отговаря на изискванията и е съгласувано с КАТ. Според него в КАТ не работят такива специалисти, които биха могли да направят качествен одит на пътната обстановка – проектанти, инженери и други пътни специалисти.

 

Според Милчев съгласуването за пригодността на пътищата трябва да става от одитори по пътна безопасност, които да носят отговорност. Според експерта спестяването на тротоарите на това островче са пари, които са отишли някъде. Ако имаше одитор това нямаше да се случи. КАТ никога не е санкционирала АПИ, каза още Милчев.

 

Очаквам от новата държавна агенция за пътна безопасност да направи нещо по въпроса.

 

Във връзка с бонус-малус системата Милчев заяви още, че комисията за финансов надзор е отвратила хората. Новото ръководство не е проявило никакъв интерес към проекта изготвена от Института за пътна безопасност. "Минаха две седмици, няма реакция.  25 експерти са работили повече от 4 месеца за да изготвят концепция за бонус-малус системата. Системата трябва да предвижда човешките грешки", каза още Милчев и допълни, че страната ни има нужда от проактивни институции.

 

"Когато се движите по една опасна система по пътя към кой се обръщате? Доставчика на транспортната система трябва да поеме отговорността за нашата сигурност", каза в края на разговора пътния специалист.

 

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 1| 2601 |01.10.2025 Марти започва дългата рехабилитация – ще се учи отново да ходи и говори . 2| 3301 |12.08.2025 Богдан Милчев: Работата в тъмнина и тишина създава безобразия по пътищата ни . 9| 7428 |09.04.2025 Пътищата са убийци и затова са виновни тези 25 министри, които не измислиха стратегия за безопасност, категоричен е експертът Й. Иванов . 8| 4413 |06.04.2025 Шофьорът на ТИР-а, убил Сияна, има доста нарушения зад гърба си. Само за 2011 г. те са 7

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads