Неделя, 21 Април 2019, 04:12
Реклама / Ads
Frognews
5| 3364 |16.04.2019

Богдан Милчев: Има редица нередности в участъка, където катастрофира Местан

.
Богдан Милчев
Независима експертиза, която беше направена след катастрофата с Лютви Местан, при която загина 6 -месечно бебе е изготвена от Института за пътна безопасност Сред констатациите са, че височината на знаците не отговарят на изискванията, островчето също не отговаря, няма и знаци за ограничение на скоростта преди кръстовището. Има и още несъответствия, които ще влязат в доклада на експертите.

Това съобщи Богдан Милчев от Института за пътна безопасност в предаването "Лице в лице" по бТВ.

 

Има разследващи органи, които ще установяват вината на водачите на двата автомобила, които участваха в пътния инцидент в неделя, нашата работа е да установим състоянието на пътния участък, каза още Милчев.

 

В България няма институция, която да изследва, пътната среда. Ние не разполагаме с ресурса и с техниката която имат наши колеги в други държави, ние сме доброволци, каза още Милчев. По думите му в момента АПИ казва, че всичко отговаря на изискванията и е съгласувано с КАТ. Според него в КАТ не работят такива специалисти, които биха могли да направят качествен одит на пътната обстановка – проектанти, инженери и други пътни специалисти.

 

Според Милчев съгласуването за пригодността на пътищата трябва да става от одитори по пътна безопасност, които да носят отговорност. Според експерта спестяването на тротоарите на това островче са пари, които са отишли някъде. Ако имаше одитор това нямаше да се случи. КАТ никога не е санкционирала АПИ, каза още Милчев.

 

Очаквам от новата държавна агенция за пътна безопасност да направи нещо по въпроса.

 

Във връзка с бонус-малус системата Милчев заяви още, че комисията за финансов надзор е отвратила хората. Новото ръководство не е проявило никакъв интерес към проекта изготвена от Института за пътна безопасност. "Минаха две седмици, няма реакция.  25 експерти са работили повече от 4 месеца за да изготвят концепция за бонус-малус системата. Системата трябва да предвижда човешките грешки", каза още Милчев и допълни, че страната ни има нужда от проактивни институции.

 

"Когато се движите по една опасна система по пътя към кой се обръщате? Доставчика на транспортната система трябва да поеме отговорността за нашата сигурност", каза в края на разговора пътния специалист.

 

Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания. Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. Конференцията, на която е Цветанов в САЩ, върви с поредица политически скандали 13| 9250 |24.03.2019 . ЧЕЗ Разпределение стартира поредица от мерки за защита на щъркелите 0| 2879 |24.03.2019 . Акад. Богдан Петрунов: Най-големите постижения на медицината са ваксините и антибиотиците 1| 2846 |07.03.2019 . Вдигнахме заплатите в СУ „Св. Климент Охридски“ и таксите за редица специалности 1| 3282 |27.02.2019

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
Реклама / Ads

БЛОГОВЕ

Ние използваме "бисквитки", за да улесним Вашето сърфиране и да Ви покажем съдържание, което може да Ви заинтересува. Използвайки този сайт, Вие се съгласявате с нашите условия

Разбрах