Богдан Милчев: Има редица нередности в участъка, където катастрофира Местан
Това съобщи Богдан Милчев от Института за пътна безопасност в предаването "Лице в лице" по бТВ.
Има разследващи органи, които ще установяват вината на водачите на двата автомобила, които участваха в пътния инцидент в неделя, нашата работа е да установим състоянието на пътния участък, каза още Милчев.
В България няма институция, която да изследва, пътната среда. Ние не разполагаме с ресурса и с техниката която имат наши колеги в други държави, ние сме доброволци, каза още Милчев. По думите му в момента АПИ казва, че всичко отговаря на изискванията и е съгласувано с КАТ. Според него в КАТ не работят такива специалисти, които биха могли да направят качествен одит на пътната обстановка – проектанти, инженери и други пътни специалисти.
Според Милчев съгласуването за пригодността на пътищата трябва да става от одитори по пътна безопасност, които да носят отговорност. Според експерта спестяването на тротоарите на това островче са пари, които са отишли някъде. Ако имаше одитор това нямаше да се случи. КАТ никога не е санкционирала АПИ, каза още Милчев.
Очаквам от новата държавна агенция за пътна безопасност да направи нещо по въпроса.
Във връзка с бонус-малус системата Милчев заяви още, че комисията за финансов надзор е отвратила хората. Новото ръководство не е проявило никакъв интерес към проекта изготвена от Института за пътна безопасност. "Минаха две седмици, няма реакция. 25 експерти са работили повече от 4 месеца за да изготвят концепция за бонус-малус системата. Системата трябва да предвижда човешките грешки", каза още Милчев и допълни, че страната ни има нужда от проактивни институции.
"Когато се движите по една опасна система по пътя към кой се обръщате? Доставчика на транспортната система трябва да поеме отговорността за нашата сигурност", каза в края на разговора пътния специалист.
Моля, подкрепете ни.