Реклама / Ads
20| 5361 |02.10.2021 НОВИНИ

CNN: България е заседнала във вечна предизборна кампания, което не оставя място за нищо друго

.
Източник: БГНЕС
България отново попада в чуждия печат и разбира се, за страната ни не се пише нищо положително. В материал на CNN се коментира как България, заедно със северната ни съседка Румъния, тревожно изостава с ваксинацията срещу COVID-19.
 

При държави като Ирландия, Малта, Португалия и Дания процентът на имунизираните е около 90. А Румъния и България са ваксинирали напълно съответно само 33% и 22% от своите възрастни, пише CNN.

 

Проблемът не е в недостига на ваксини. Всички държави от ЕС имат достъп до ваксините, одобрени от ЕС - Pfizer/BioNTech, Moderna, AstraZeneca и Johnson & Johnson.Те също са свободни да получават и други ваксини. Унгария например е закупила руската Sputnik за населението си.


"Те имат ваксините. Всеки, който иска да се ваксинира, може", каза за CNN Иван Кръстев, български политолог и член на Управителния съвет на Европейски съвет за външна политика .


Вместо това, каза Кръстев, България се бори с дълбоко вкоренено колебание за ваксините, което се подхранва от политическа нестабилност, конспиративни теории и липса на вяра във властта..


„Дори медицинската общност, лекарите, медицинските сестри, мнозина се колебаят да се ваксинират, така че не е изненада, че и обществото като цяло също.“, казва още той пред медията.


Европейски център за профилактика и контрол върху заболяванията (ECDC) предупреди в четвъртък, че държавите с ниски нива на ваксинация, рискуват да увеличат хоспитализациите и смъртните случаи тази есен, ако отслабят мерките за социално дистанциране.

 

„При такъв сценарий, поради много високата вирусна циркулация, напълно ваксинираните, но уязвими групи също са изложени на риск от инфекция с тежък изход“, се казва в ECDC в последната оценка на риска от Covid-19, призовавайки страните, които се борят с недоверието към ваксините, да се опитат да разберат защо населението им се колебае и след това вземат адекватни решения.


България провежда третите си парламентарни избори тази година през ноември. Двете предишни гласувания, през април и след това през юли, завършиха в безизходица, без да бъде сформирано правителство. В резултат на това -  България е заседнала във вечна предизборна кампания, което не оставя място за нищо друго.


„Имаше много повече предизборни кампании, отколкото кампании за ваксините“, каза Кръстев. "Нито правителството, което беше на власт, нито служебното правителство поставиха ваксинацията като приоритет."


Кръстев каза, че въпросът за ваксините не е разделил българското общество по партийна линия, защото повечето хора като цяло са били единни в недоверието си към политическата класа.” САЩ имат голямо ниво на поляризация; тук не става въпрос толкова за политическа поляризация, а за объркване и отвращение от всичко политическо, което много вреди на успеха на ваксинационната кампания", каза още той.


Kорупцията в правителството предизвика масови протести в цяла България миналата година. Полицията реагира с насилие, което шокира нацията - и направи хората още по-подозрителни към властите, припомня CNN.


Медиите също изиграха роля, каза Кръстев. "За да направят дебата по-интересен, те биха представили мненията за ваксината и анти-ваксината като еднакво ценни, така че хората се объркват", смята Кръстев.

 

Превод и редакция: Фрог нюз

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 2| 3024 |02.10.2021 България ще изпрати в Брюксел Плана за възстановяване и устойчивост до 15 октомври . 0| 3406 |01.10.2021 Въвеждат 14-дневна карантина за влизащите от България в Румъния . 56| 7569 |30.09.2021 Проф. Герджиков: Приех да бъда издигнат за кандидат за президент на България . 28| 21065 |30.09.2021 Дипломатът Огнян Гърков за Фрог: Трябва ли България да защити Кристалина Георгиева?

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
НАЙ-ЧЕТЕНИ
Реклама / Ads