Демерджиев: Разследваме над 190 сигнала за купуване на гласове

"Постъпват сигнали и на линиите, които сме отворили за граждани, в районните управления, но в момента най-много, преобладаващ в пъти, е броят на сигналите, по които ние самите работим, нашите оперативни работници са достигнали до тези данни и ги проверяваме. Те са над 190 към момента, което е удовлетворително. Броят им беше доста по-нисък при предните избори. Там основно постъпваха сигнали отвън, сега разчитаме основно на оперативната работа, която вече е в развитие", отбеляза Демерджиев.
"Набелязали сме рисковите секции, знаем хората, които се занимават с тази дейност. Всяка областна дирекция си е направила план. Ние сме направили на централно ниво план. Постоянно сме в комуникация, дори е вероятно още веднъж да посетим дирекциите преди изборите", уточни той.
Във връзка с разследванията по пътищата и автомагистралите, министърът на вътрешните работи каза, че "що се касае до автомагистрала "Хемус", извън производството, което има и привлечени като обвиняеми лица, там се чака една банкова експертиза".
"По лот седми, осми и девети също ГДБОП направиха всичко необходимо, материалите са внесени в прокуратурата в края на м.г. Очакваме действия от страна на прокуратурата. В момента Главна дирекция "Национална полиция" работи също по няколко такива разработки, включително с взети ядки от различни места на различни магистрали. Има продължение тази тема и ще има също поне две производства, които са от компетентността на Европейската прокуратура. Ще бъде любопитно да видим как и нашата, и съответно – европейската, ще реагират на данните, които се представят", допълни Демерджиев.
Той коментира и задържането на поредната група мигранти край София тази сутрин. По думите му групата, която пътувала с микробус, управляван от български водач, през цялото време е следена и е спряна на мястото на което е преценено, че е безопасно.
"Не предприемаме произволни и рисковани спирания. Изчакваме, наблюдаваме автомобила и го спираме там, където е безопасно. От дълго време няма инциденти точно поради тази причина - хората бяха обучени, направени са многократни тренировки, така че да бъде безопасно", каза още Демерджиев.
Моля, подкрепете ни.





