Депутат от ГЕРБ пред Фрог: На тротоарите ще се паркира, не ни разбраха
Такса и глоба са две различни понятия. Според мен цялата дискусия около промените в Закона за движение по пътищата мина в едно неразбиране на проблема за паркиране. Не случайно се реформира „таксата” с „глоба”, защото всички знаят, че за „таксата” е необходимо да има икономическа обосновка, която трябва при всяка промяна да се предлага на обсъждане. Това е едно от основанията съдът да се произнася в полза на жалбоподателите. Не мисля, че някой в държавата е против високите глоби за неправилно паркиране, допълни той.
Депутатът уточни, че изключение правят тротоарите и вероятно не всички са го разбрали. Искам да внеса пояснение. Не е вярно,че няма да има право да се паркира на тротоарите. На всички тротоари, които имат отстояние от 2 метра, ще може да се паркира. Това ще става с решение на местната управа. Просто ще трябва да се поставя знак, който да указва, че може цялостно или частично паркиране т. е. двете гуми на автомобила могат да бъдат върху тротоара. За другите места-паркове и градини, те са пешеходни зони и е абсолютно забранено паркирането и движението на автомобили. Нормално е санкциите да са доста по-сурови. За детските площадки, искам да обърна внимание, че по съвременното законодателство площадките трябва да са оградени с ограда. За съжаление не всички градове имат достатъчно средства за това. Така или иначе, когато по план е детска площадка, тя си остава такава, обясни народният представител.
Хубаво е да има марж в размера на глобите от 50 до 200 лв. Така всяка община ще може да си определи цената според големината на града, платежното състояние на хората и т. н. В един среден град вероятно ще си определи глоба от 100 лв. Органите на МВР ще съставят актовете на базата на наредбата на общинския съвет. Събраните пари ще влязат отново в общинския бюджет. Според мен максимални глоби ще се налагат в София, може би и Пловдив и Варна, но само за паркиране в пешеходна зона. За тротоарите на навсякъде ще има компромис, защото знаете, че паркоместата са крайно недостатъчни.
В Русе изградихме паркинг до НАП за 200 автомобила, купихме паркинга на Спортната зала, който е за 1000 места. Сега ще се изгради и паркинг до Доходното здание. Но медиите не казват добрите неща. Преди две години се повдигна темата за маркировката в големите градове Излязох като зам.-кмет пред медиите, за да дам Русе като добър пример в това отношение. Знаех, че ще ме отрежат. И естествено в репортажа пуснаха само думите ми, че се налива от пусто в празно.
Казах това , защото боята, която се използва за маркировка във всички големи градове има трайност до 6 месеца. Което значи, че боядисването трябва да се прави по два пъти в годината- пролет и есен. В същото време намерихме българска боя, чиято трайност е 4 години, от завода дават 6 г. гаранция. Маркировката в цяла Виена е с тази българска боя, но у нас не се използва, което е странно. Миналата година започнахме да маркираме около детските градини и училищата. Всички пешеходни пътеки в Русе вече са направени с тази боя.
Това означава, че през следващите 5-6 години проблемът е решен. Това, обаче не се съобщава от медиите. При снеговалеж, например, пуснахме малки машинки да ринат сняг в кварталите. Тогава интересът към нас беше много голям. Техниката е с гребла от два метра и може да влиза навсякъде. А г-жа Фандъкова тази зима обясняваше как, само ако се вдигнат колите, машините за снегопочистване ще могат да минат в крайните квартали. А ние този проблем сме го решили още преди 2-3 години. Но това не се казва от медиите. Ако се даде гласност, ще може да се помогне на много общини, възмути се още той.
Моля, подкрепете ни.