Димитър Петров: Нарушена е процедурата при договаряне на медицинските изделия
Официалното становище на НЗОК пък е, че няма пациенти, които да са изгубили живота си, защото не са могли да си доплатят медицински изделия. Бившият подуправител на здравната каса д-р Димитър Петров каза в студиото на "България сутрин", че проблемът, който възниква сега, е заради реимбурсацията на конкретното медицинско изделие. До края на март нищо не се е доплащало за него, а след това се е получила ценова разлика между финансирането от касата и обявените цени от фирмите, които доставят клапите.
"Това го има и при много други. При това положение е очевидно, че разликата някой трябва да я плати. Има два варианта: или болниците да работят на загуба, което също ще стане, тъй като те имат доставени медицински изделия по-рано и вторият вариант е да се доплащат от пациентите", подчерта д-р Димитър Петров пред Bulgaria ON AIR.
Бившият подуправител на НЗОК беше категоричен, че проблемът е в това, че тези варианти не са казани официално. Д-р Димитров смята, че е нарушена процедурата при договаряне на медицинските изделия. "Процедурата е доста сложна, трае 6 месеца, същината е, че се стига до една референтна цена за всяка от тези между 3000-4000 позиции, които са медицински изделия", обясни д-р Димитров в ефира на "България сутрин".
Той каза също, че след внасянето на доклада, председателката на Надзорния съвет на НЗОК Жени Начева е намалила еднолично цените на голяма част от позициите с презумпцията, че фирмите ще намалят цените.
"Това трябва да бъде договорено предварително с фирмите, защото до момента никоя от тях не е съгласна и не е подписала, че ще работи по тези занижени цени", допълни още бившият подуправител на НЗОК. Според д-р Петров дори е възможно членовете на Надзорния съвет да са подведени от техния председател за това.
Моля, подкрепете ни.