Реклама / Ads
5| 3411 |30.09.2021 НОВИНИ

Експерт: Корабът край Камен бряг оголи всички недъзи на морското ни спасяване

.
Източник: БГНЕС
От първия ден за нас, като хора, които прекарваме живота си в морето, беше ясно, че операцията ще бъде неуспешна. Не е възможно 24 часа преди „да духне“ времето да се изпраща плаващ кран и влекач на място. Беше обречена на неуспех. Всичко беше прах в очите на обществото. Това трябваше да започне седмица по-рано. Това каза пред БНР Емил Милев, председател на УС на риболовно сдружение „Черноморски изгрев” за спасителната операция, свързана със заседналия край Камен бряг кораб „Vera Su“.
 

„Никой не ни е потърсил“, добави той. Според него, разполагайки с 53 кораба, са могли да участват в претоварването и да помогнат с каквото могат.

 

„Никаква организация. 20 години, 30 години никаква спасителна дейност няма в България. Няма център за спасяване. Нямаме техника – няма кораби, няма хеликоптери“, подчерта Емил Милев и определя ситуацията като безхаберие.

 

„Морето е стихия – повдига носа, блъска го два пъти в скалите и корабът е разбит. Моето мнение е – в момента трябва да има влекач, огромен влекач, каквито има в Румъния и в Турция. Корабът да бъде на буксир, постоянно под напрежение. В момента, в който морето го повдигне кораба и бъде „отлепен“ от камъка, да бъде издърпан. Нищо друго не може да се направи“, каза още той.

 

Преди отстраняванетo си кап. Живко Петров, който оглавяваше „Морска администрация“ твърдеше, че в България няма такава фирма с подходяща техника. По думите му е била потърсена от Румъния помощ за разтоварване на кораба, но всички баржи били заети.

 

„Няма възможност държавата да поддържа абсолютно всичко за такъв тип аварии“, отчете Петров.

 

„Страната ни е член по Международната конвенция за търсене и спасяване по море. Тази и други конвенции, по които България е страна, не съдържат достатъчно уредба именно в областта на засядането на кораби“, уточни пред Националното радио доц. д-р Диана Маринова, Катедра „Международно право и право на ЕС“, Юридически факултет на УНСС, преподавател по международно морско право.

 

„Този казус доказва, че у нас липсва обща държавна морска стратегия и целенасочена държавна политика“, смята тя. По думите й въпросите се решават казус по казус.

 

Маринова каза още, че сме заплашени от санкции, ако сe получи замърсяване в района на резерват Яйлата от товара на заседналия кораб.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 2| 3421 |30.09.2021 Разчистване на сметки - версия за показното убийство край “Герена” . 13| 3699 |30.09.2021 Сагата край Камен бряг: За акцията ще трябва чужда помощ, а тя зависи от пари . 7| 3569 |29.09.2021 Вицепремиерът Пеканов: Крайно време е да се разделим с климатичните си илюзии . 14| 4137 |28.09.2021 Министър Алексиев за акцията край Камен бряг: Престъпна безотговорност години назад. Ще има уволнения

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
Реклама / Ads