6|
4592
|01.02.2016
НОВИНИ
Експерт: Насила се опитваме да дадем знания на децата
Когато говорим за образованието, е добре да си даваме сметка, че понякога насила се опитваме да дадем знание на децата си. А насила нищо не може да се даде, може само да се вземе. Това каза в сутрешния блок на БНТ председател на Управителния съвет на Съюза на математиците акад. Петър Кендеров.
Основният проблем е как да направим така, така, че децата да искат да учат, добави той. България има много сериозен ресурс за подобряване на образованието и аз не съм песимист. Учителската гилдия е една от най-здравите гилдии у нас. В нея има чудесни представители – достатъчно е да получат подкрепа и нещата ще стават по-добре. Трябва да направим така, че на децата да им е интересно подчерта експертът.
Създателят на сайта "Уча.се" Дарин Маджаров също изрази мнение, че единственият начин децата да искат да учат, е учебната материя да бъде интересна. По думите му, образованието не трябва да се финансира на база масовост, а на база качество. Много неща зависят и от обстановката в училище, заяви Маджаров.
Журналистът Драгомир Симеонов коментира, че у нас погрешно се смята, че образованието е в класната стая, и свършва, когато ученикът се прибере. Ако ние не знаем на какво да научим децата, как очакваме те да разберат? Основният проблем е, че ние не знаем какво да им кажем, караме се помежду си за промените в образователната система, и децата се объркват, заяви Симеонов. Образованието трябва да бъде организирано по нов начин, а и родителят трябва да следи как неговото дете се развива в класа и ако разбере, че обучението не му е интересно, да направи така, че да му стане интересно, каза още журналистът.
Създателят на сайта "Уча.се" Дарин Маджаров също изрази мнение, че единственият начин децата да искат да учат, е учебната материя да бъде интересна. По думите му, образованието не трябва да се финансира на база масовост, а на база качество. Много неща зависят и от обстановката в училище, заяви Маджаров.
Журналистът Драгомир Симеонов коментира, че у нас погрешно се смята, че образованието е в класната стая, и свършва, когато ученикът се прибере. Ако ние не знаем на какво да научим децата, как очакваме те да разберат? Основният проблем е, че ние не знаем какво да им кажем, караме се помежду си за промените в образователната система, и децата се объркват, заяви Симеонов. Образованието трябва да бъде организирано по нов начин, а и родителят трябва да следи как неговото дете се развива в класа и ако разбере, че обучението не му е интересно, да направи така, че да му стане интересно, каза още журналистът.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads