0|
7203
|26.03.2018
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
Експерт: Потребителите да внимават с промоциите по празниците
Рискови са практиките за продажба на месо, яйца и други храни на открито, без да са минали през контрол. Потребителите обаче трябва да са наясно с това и да имат едно наум, предупреди Богомил Николов от Асоциация ”Активни потребители”.
Той коментира пред БНР за какво трябва да внимават потребителите преди Великденските празници при пазаруване и пътуване:
"Потребителите трябва да са наясно с това и да имат едно наум. Като видиш някъде отвън, на улицата, опъната сергия и на нея да се продава такава храна, ти трябва сам да се сетиш, че има риск, а не да чакаш контролните органи да намерят този търговец. Също така трябва да се научим да докладваме такива случаи.", поясни Николов
Независимо от промоциите и намаленията трябва да следим за срока на годност, да не разчитаме само на това търговецът да внимава, да има добра организация и добра съвест, съветват от потребителската организация.
Богомил Николов обърна внимание и върху заблуждаваща реклама на хотелите, много от които все още се представят със стари снимки отпреди десет години.
"Никой не е застрахован и може да попадне в неприятна ситуация. Важното е да си пазим всички възможни доказателства: снимки, бележки, договорености и така нататък, защото те могат да ни послужат за евентуално предявяване на последваща претенция", каза още Николов.
За пореден път експертите акцентират и върху двусмислени клаузи в договорите, които са неразбираеми за потребителите: "Какво да правим пък с тези огромни договори, които също може да ни се предложат - дали с телекоми или с банки... Обикновено те са вече минимум 30-40 страници и не е реалистично да очакваме, че потребителят ще може да изчете цялото това нещо, а камо ли да го разбере, защото това е сложна юридическа реч."
"Потребителите трябва да са наясно с това и да имат едно наум. Като видиш някъде отвън, на улицата, опъната сергия и на нея да се продава такава храна, ти трябва сам да се сетиш, че има риск, а не да чакаш контролните органи да намерят този търговец. Също така трябва да се научим да докладваме такива случаи.", поясни Николов
Независимо от промоциите и намаленията трябва да следим за срока на годност, да не разчитаме само на това търговецът да внимава, да има добра организация и добра съвест, съветват от потребителската организация.
Богомил Николов обърна внимание и върху заблуждаваща реклама на хотелите, много от които все още се представят със стари снимки отпреди десет години.
"Никой не е застрахован и може да попадне в неприятна ситуация. Важното е да си пазим всички възможни доказателства: снимки, бележки, договорености и така нататък, защото те могат да ни послужат за евентуално предявяване на последваща претенция", каза още Николов.
За пореден път експертите акцентират и върху двусмислени клаузи в договорите, които са неразбираеми за потребителите: "Какво да правим пък с тези огромни договори, които също може да ни се предложат - дали с телекоми или с банки... Обикновено те са вече минимум 30-40 страници и не е реалистично да очакваме, че потребителят ще може да изчете цялото това нещо, а камо ли да го разбере, защото това е сложна юридическа реч."
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads