5|
7889
|30.12.2017
НАРОДЕН ГЛАС
Експертът Емил Георгиев: Сметките за парно и гореща вода се надписват
Не само през миналия отоплителен сезон, но и през настоящия „Топлофикация София“ доказва, че е властелин на мъката на над един милион потребители на топлинна енергия. Сметките за парно и гореща вода се надписват. Това твърди изпълнителният секретар на Федерацията на потребителите в България (ФПБ) и бивш депутат Емил Георгиев.
За съжаление взаимоотношенията между дружеството и неговите абонати все повече се влошават, основно по вина на „Топлофикация София“, поради уникалната безотговорност и безхаберие. Доказателство за това са и последните две аварии, хвърлили в потрес хиляди софиянци. Да, случват се аварии, но да се твърди, че това е нещо обичайно, е нечувана арогантност. Отговорността трябва да се поеме от Столичния общински съвет, защото дружеството е общинска собственост. Въпросът е докога ще бездействат общинските съветници и кметицата при положение, че стана практика авариите да се повтарят в началото на всеки отоплителен сезон, казва още той пред MиГnews.info.
Каквито и гаранции да даде „Топлофикация София“, че няма да има повече аварии през настоящата зима, софиянци вече не вярват. Затова в столицата има тенденция за намаляване броя на абонатите на топлофикационното дружество. В другите градове с парно отопление, като Пловдив и Разград, тенденцията е обратна, защото там потребителите са убедени, че не са лъгани. От съществено значение е докога потребителите на топлинна енергия в столицата ще се примиряват с гаврата с техните права, посочва експертът.
Ечил Георгиев посочва и как хората да търсят правата си: От Федерацията на потребителите в България многократно сме доказали, че сме активни участници в процеса на защита на българските потребители, а не пасивни слушатели на бръщолевенията на представителите на топлофикационното дружество, както и на комисарите от т.нар. независим държавен регулатор КЕВР. Срещаме се с много потърпевши, които са убедени, че сметките им са завишени. Нашите ангажименти се свеждат до това да анализираме получената от тях информация и което е най-важното – да им осигурим достъп до правосъдие. Правим това всекидневно. Хората ни вярват и знаят, че с наша помощ се печелят много от заведените срещу тях дела.
Каквито и гаранции да даде „Топлофикация София“, че няма да има повече аварии през настоящата зима, софиянци вече не вярват. Затова в столицата има тенденция за намаляване броя на абонатите на топлофикационното дружество. В другите градове с парно отопление, като Пловдив и Разград, тенденцията е обратна, защото там потребителите са убедени, че не са лъгани. От съществено значение е докога потребителите на топлинна енергия в столицата ще се примиряват с гаврата с техните права, посочва експертът.
Ечил Георгиев посочва и как хората да търсят правата си: От Федерацията на потребителите в България многократно сме доказали, че сме активни участници в процеса на защита на българските потребители, а не пасивни слушатели на бръщолевенията на представителите на топлофикационното дружество, както и на комисарите от т.нар. независим държавен регулатор КЕВР. Срещаме се с много потърпевши, които са убедени, че сметките им са завишени. Нашите ангажименти се свеждат до това да анализираме получената от тях информация и което е най-важното – да им осигурим достъп до правосъдие. Правим това всекидневно. Хората ни вярват и знаят, че с наша помощ се печелят много от заведените срещу тях дела.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads