Реклама / Ads
4| 3786 |28.11.2024 НОВИНИ

Европейски съд поставя под въпрос глобите на АПИ за тол нарушения

.
Източник: БГНЕС
Налагането на санкции от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) на превозвачите за неплатени тол такси е незаконно и непропорционално, гласи решение на Съда на Европейския съюз (ЕС). Това се заявява в изявление на Камарата на автомобилните превозвачи в България и Европейския транспортен клъстер.
 

Двете организации подчертават, че в България има сериозни проблеми със съществуващата тол система, като наложените санкции на превозвачите са прекомерни и част от тях – невалидни. Те акцентират, че не се предоставя възможност на добросъвестните превозвачи да заплатят недекларирани тол сегменти в разумен срок, като много от нарушенията не са по вина на фирмите или шофьорите.

 

„Българската държава не може повече да пренебрегва съществуването на проблеми, както го доказва и решението на Съда на Европейския съюз“, посочват браншовите организации. На 21 ноември 2024 г. шестият състав на Съда на ЕС в Люксембург постанови, че налаганите от АПИ глоби не отговарят на основния принцип за съразмерност на санкциите спрямо тежестта на извършеното нарушение. Това решение е резултат от преюдициално запитване от Административния съд в Хасково, който разглежда дело, в което транспортна фирма оспорва издаден от АПИ електронен фиш за налагане на глоба за незаплатена тол такса.

 

Според превозвачите българското законодателство предвижда фиксирани наказания, независимо от сериозността на нарушението. АПИ налага санкции от 2500 лв. за юридически лица и административна глоба от 1800 лв. за физически лица. Освен това, се предлага възможност за освобождаване от наказателна отговорност срещу заплащане на компенсационна такса от 750 лв. Тази система предвижда еднакъв размер на санкцията за всички видове нарушения, което, според Съда на ЕС, нарушава принципа на пропорционалност.

 

От Камарата на автомобилните превозвачи в България и Европейския транспортен клъстер допълват, че не се допуска система на наказания с фиксирани глоби за всяко нарушение и че възможността за освобождаване от административно наказание чрез платена компенсационна такса също не променя извода за противоречие с европейското право.

 

„Няма да се уморим и ще продължаваме да се борим, докато не постигнем работеща тол система в България, която да облекчи местния бизнес и да осигури конкурентни предимства на българските превозвачи“, заявяват те. В допълнение, организации посочват, че тол таксите са най-справедливият начин за таксуване, но това изисква и наличието на адекватна пътна инфраструктура.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 2| 2257 |28.11.2024 Засилени проверки на рибата преди Никулден, забелязват се по-малко нарушения . 3| 2306 |28.11.2024 Финансистът Любомир Дацов: Никой не иска да признае, че парите по Плана за възстановяване са отписани . 7| 2281 |28.11.2024 Доц. Александър Христов: Самата идея за забрана на социална мрежа е втрещяващо антидемократична . 2| 5035 |28.11.2024 Повече от 10 000 българи са влезли в британско-китайска "пирамида"

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads