Фандъкова: С третия метродиаметър ще спестяваме до 90 хил. тона вредни газове
Особено осезателно проблемите се усещат в подлеза при НДК и бул. Васил Левски, където от еднопосочно движението в следващите година и два месеца ще бъде и в двете посоки. Скоро освен шофьорите този подлез ще искат да избягват и пешеходците, защото от засиления автомобилен поток въздухът там става нетърпим.
В по-дългосрочен план, за да подобри въздуха в столицата, общината залага на метрото и подмяната на превозните средства на градския транспорт. Амбицията е през 2019 г. метрото да заема 45% от дела на обществения транспорт в столицата. След интензивното строителство в последните години са изградени 21 км метро трасета. С това на атмосферния въздух в София годишно се спестяват 75 хил. тона вредни емисии. С третата метроотсечка вредните емисии ще спаднат с общо 90 хил. тона на година.
В момента 350 хил. души ежедневно използват най-бързия и удобен, и в същото време най-екологичен градски транспорт, а с третия лъч към тях ще се добавят още 100 хил. пътници.
Почти 90% от тролейбусите са нови. Те спестяват 15% от енергията, която са потребявали старите. Друг фактор за замърсяването на въздуха са лошите пътища. До момента са обновени или изградени изцяло130 км улици и булеварди, 5 кръстовища на 2 нива. Вече са отпуснати средства и за цялостно обновяване и изграждане на нови 70 квартални улици. Цялостно ще бъде реконструиран булевардите "Владимир Вазов","Монтевидео".
Моля, подкрепете ни.