Ген. Радев: Няма да бъда командир на ВВС, ако някой друг ни охранява
По думите на ген.Радев в работата на МО активно участват и експертите на ВВС. Към министър Николай Ненчев отдавна съм депозирал какви са точно нашите искания като осигуряване на изправна техника, в какви периоди точно и какъв брой, така че ние да не прекъсваме носенето на бойното дежурство и да имаме един минимум, който да гарантира здравето и живота на нашите летци, подчерта генералът. По думите му критичният срок, в който българските ВВС могат сами да охраняват въздушното ни пространство е средата на следващата година.
Според командирът на ВВС големият проблем е, че следващата година тези самолети, които сега могат да летят ще бъдат с изчерпан ресурс, удължен от нашия инженерно-технически състав. За да могат дежурните самолети да летят трябва да има много повече машини, на които да се учат младите пилоти и да получат добра подготовка, коментира ген. Радев. Запитан как си представя охраната на българското въздушно пространство от други държави ген. Радев отговори, че ни си го представя и добави "Питайте някой друг. Ако се стигне до такъв момент аз няма да бъде командир на ВВС". Ген. Румен Радев обясни, че за ер полисинг трябва да има минимум 16 самолета изправни, а ние в момента оперираме с много, много по-малко.
По думите му няма друга държава, която да носи дежурство с 15-минутна готовност с толкова малко самолети, което според него води до "ужасно натоварване на едни и също малко на брой хора, които и летят опасно малко". Относно договора с Полша Румен Радев добави, че очаква това да бъде само първият от серия договори, защото освен за двигатели, следващият трябва да бъде за интегрирана логистична поддръжка. Ген. Радев бе в Граф Игнатиево по повод първата съвместна българо-полска летателна тренировка. В нея участват 42-ма военнослужещи от Полша с три бойни Миг 29 и един учебен. От българска страна в учението участват МиГ 29 и МиГ 21, съобщи Новини. бг.
Моля, подкрепете ни.