2|
5086
|06.08.2015
НОВИНИ
„Гражданска отговорност” скача с до 30% от следващата година
От догодина влиза в сила нова „Гражданска отговорност”, която ще бъде вместо за една, за три години. Освен това цената ѝ най-вероятно ще скочи. Застраховката влиза в сила от 2016 г., заедно с приетия от правителството Застрахователен кодекс.
До 30 процента се очаква да скочи от догодина застраховка „Гражданска отговорност”. Причината - ще се плаща повече и при обезщетения за катастрофи.
От 2 на 10 милиона лева скача сумата, която може да се даде от застраховател при смърт на пътя. Това обаче не е единствената причина за поскъпването. Към застрахователните компании има завишени капиталови изисквания, наложени от Брюксел.
И в момента някои компании са вдигнали застраховките с 10 процента с мотива, че има завишение при плащането на щетите.
Ирена Атанасова, която плаща по 86 лева годишно за гражданска отговорност, сама изчислява колко ще ѝ струва застраховката от следващата година. „Значи 30% на моите 86 – да ги сложим 90 лева, тя ще скочи на 140 лева”, смята жената.
Подозира, че много хора или няма да си карат колите, или ще шофират без застраховка. От началото на годината досега пътната полиция е хванала 8900 шофьори без гражданска отговорност и е наложила глоби за над 4 170 000 лева.
„Не знам къде е смисълът. Добре, аз ще платя по-висока гражданска и искам да знам къде ще отидат тези”, коментира Ирена. „3 пъти съм се удряла, не по моя вина. И винаги така извъртат нещата, че все едно аз съм виновна. Пари не съм получавала”, допълва тя.
Застрахователите не се ангажират с цифри. Припомнят, че по новите правила ще можем да сключваме гражданска отговорност за 3 години и там цената ще е по-ниска и ще се плаща на вноски.
„Нормално е в този случай цената да бъде малко по-различна отколкото при едногодишната”, заяви Константин Велев от Асоциация на българските застрахователи.
Обезщетенията от 10 милиона при смърт на пътя пък ще останат само на хартия, твърдят от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.
„В момента нямаме нито 1 случай, в който да са достигнати цените на досегашните лимити. Така че това, че те растат и стават на 10 милиона, това са едни виртуални и абстрактни цифри, които не се случват. За жалост цената на човешкия живот в България е обидно ниска”, коментира Владимир Тодоров от асоциацията.
От Комисията за финансов надзор обясниха, че промените в кодекса са в полза на потребителите, защото и към застрахователите има нови изисквания – документите да се правят така, че да няма откази за плащане при инцидент.
Другата генерална промяна е, че вече ще се плаща и за катастрофи, при които шофьорът няма вина. Например при спукана гума, което досега не се случваше.
Очаква се парламентът да гласува Застрахователния кодекс до края на годината, а новите правила да влязат в сила от 2016 г.
От 2 на 10 милиона лева скача сумата, която може да се даде от застраховател при смърт на пътя. Това обаче не е единствената причина за поскъпването. Към застрахователните компании има завишени капиталови изисквания, наложени от Брюксел.
И в момента някои компании са вдигнали застраховките с 10 процента с мотива, че има завишение при плащането на щетите.
Ирена Атанасова, която плаща по 86 лева годишно за гражданска отговорност, сама изчислява колко ще ѝ струва застраховката от следващата година. „Значи 30% на моите 86 – да ги сложим 90 лева, тя ще скочи на 140 лева”, смята жената.
Подозира, че много хора или няма да си карат колите, или ще шофират без застраховка. От началото на годината досега пътната полиция е хванала 8900 шофьори без гражданска отговорност и е наложила глоби за над 4 170 000 лева.
„Не знам къде е смисълът. Добре, аз ще платя по-висока гражданска и искам да знам къде ще отидат тези”, коментира Ирена. „3 пъти съм се удряла, не по моя вина. И винаги така извъртат нещата, че все едно аз съм виновна. Пари не съм получавала”, допълва тя.
Застрахователите не се ангажират с цифри. Припомнят, че по новите правила ще можем да сключваме гражданска отговорност за 3 години и там цената ще е по-ниска и ще се плаща на вноски.
„Нормално е в този случай цената да бъде малко по-различна отколкото при едногодишната”, заяви Константин Велев от Асоциация на българските застрахователи.
Обезщетенията от 10 милиона при смърт на пътя пък ще останат само на хартия, твърдят от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.
„В момента нямаме нито 1 случай, в който да са достигнати цените на досегашните лимити. Така че това, че те растат и стават на 10 милиона, това са едни виртуални и абстрактни цифри, които не се случват. За жалост цената на човешкия живот в България е обидно ниска”, коментира Владимир Тодоров от асоциацията.
От Комисията за финансов надзор обясниха, че промените в кодекса са в полза на потребителите, защото и към застрахователите има нови изисквания – документите да се правят така, че да няма откази за плащане при инцидент.
Другата генерална промяна е, че вече ще се плаща и за катастрофи, при които шофьорът няма вина. Например при спукана гума, което досега не се случваше.
Очаква се парламентът да гласува Застрахователния кодекс до края на годината, а новите правила да влязат в сила от 2016 г.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads