Реклама / Ads
7| 6828 |09.04.2011 НОВИНИ

Хайки за луди мотористи започва КАТ

.
Повечето от мотористите карат без книжка или изобщо не регистрират моторите си. Мотористи карат с бясна скорост и когато видят стоппалката на контрольора, дори не намаляват. Пътните полицаи ще ги причакват по сборищата им, на бензиностанции и светофари.
 

Това са единствените места, където можем да проверим документите им и да ги глобим, обясняват от КАТ. Причината е, че повечето мотористи карат с бясна скорост и когато видят стоппалката на контрольора, дори не намаляват. Повод за спецакцията е трагичният инцидент, при който двама – мъж на 36 години и жена на 25 години, се размазаха с 900-кубикова хонда в мантинелата на Околовръстното шосе на София. Въпреки че и двамата са били с каски, високата скорост не им е дала шансда оцелеят, обясниха лекари. Оказа се, че шофьорът изобщо не е имал книжка, за да управлява мотор.

Четирима от неговите приятели, които са били проверени непосредствено след пътния инцидент, също са били без свидетелства за управление категория А. Някои от тях са карали и мотори без регистрация или такива със скрити табели. Единият дори не се подчинил на полицейското разпореждане и избягал от проверката.

„Ще извадим тези мотори от анонимност, защото те нито могат да бъдат засечени от камерите, нито катаджията на пътя знае кой точно мотор не е спрял на сигнала стоп”, обясни пред „Монитор” шефът на столичния КАТ комисар Ваньо Стоевски. Той допълни, че повечето от мотористите карат без книжка или изобщо не регистрират моторите си. Така, ако не спрат, изобщо не можем да ги санкционираме, допълни комисарят. Според анализа на Пътна полиция предстои бум на инцидентите с мотори, най-вече след затоплянето на времето. Най-грубите нарушения, които извършват тези шофьори, са, че карат с около 200 км/ч, изпреварват рисково и минават на червено. Освен техния живот застрашават и цялото движение, обясняват от Пътна полиция. На катаджиите е разпоредено да извършват непрекъснати проверки на местата, където се събират мотористите – Околовръстното шосе, Бояна, булевардите „Сахаров”, „Рожен”, „Владимир Вазов”.

Ще бъдат изисквани документите на всички както за притежание на машините, така и за правоспособност за управлението им. Най-вече ще следим дали не са скрили регистрационните си табели, за да не могат да бъдат засечени от камерите.

При открити нарушения глобите ще стигат до 300 лв. Но по-важното е, че проверките ще имат възпиращ ефект, надява се комисар Стоевски. Той съобщи, че двамата мотористи, загинали на Околовръстното, са първите за тази година. Въпреки лошото време обаче вече има 9 ранени. Статистиката сочи, че за миналата година са станали 57 катастрофи с мотори само на територията на София, четирима са загинали и 62-ма са били ранени.

„Най-много ще разчитаме на гражданите, които да сигнализират в полицията къде са видели сборища на мотористи или автомобилисти, организиращи нерегламентирани ралита в столицата”, каза шефът на софийския КАТ. Бързата реакция след всеки един такъв сигнал според него би спасила човешки животи - както на мотористите, така и на невинните участници в движението.

Половината от свирепите катастрофи с мотори у нас са станали с водачи без книжки. Често това са младежи, които или нямат необходимата категория за такава мощна машина, или въобще нямат свидетелство, съобщават от КАТ. Все повече зачестявали и случаите на момчета, които яхват мощните машини, без да имат необходимите години и без дори да регистрират мотоциклетите си.

От Пътна полиция обясняват, че има сериозен проблем с тези участници в движението и жертвите сред любителите на мотори не са редки случаи. Голяма част от загиналите мотористи са между 17 и 30 години.

"Това са младежи, които изпитват удоволствие от тези скорости, но възможностите им стигат дотам да съберат пари за мотор и да го купят, без да се притесняват, че нямат книжки или не са го регистрирали", коментира преди време дългогодишният експерт по пътна безопасност главен инспектор Красимир Костов.

Според запознати дори тези мотористи, които имали необходимите документи, също не били добре подготвени за пътя. „Обучението на полигон няма абсолютно нищо общо с управлението на мотор в реални условия”, обясниха инструктори пред „Монитор”. „Тези упражнения, които са записани като изисквания на Министерството на транспорта и ИА "Автомобилна администрация", не са практични. Единственото, на което можем да ги научим, е да потеглят, да спират и да превключват предавки. Парадоксът е, че с мощен мотоциклет това, което е направено като изисквания за полигон, не може да се извърши. От нас искат да караме курсистите да правят малки кръгчета и елементи, за които моторите фабрично не са пригодени", обясниха още автопреподавателите.

Безразсъдността на любителите на високи скорости е стигнала дотам, че си правят облози на колко бири могат да се метнат зад волана и да се състезават. Това е практика както при мотористите, така и при водачите на мощни автомобили. Победителят не печели нищо друго освен признанието на своите колеги, че е „много луд”. (Монитор)
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 2| 5032 |28.03.2011 Започват консултациите за ЦИК . 1| 6206 |26.03.2011 Мотосезонът започва днес . 19| 5445 |12.03.2011 Т. Младенов: На 1 април започват преговорите със социалните партньори . 5| 4876 |09.02.2011 Започват масови проверки за качеството на хляба

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads