Индия ще търси местни алтернативи на приложенията на Google и Microsoft

Трима министри от кабинета на индийския премиер Нарендра Моди насърчават използването на приложения от местните конкуренти на Google Maps, WhatsApp и Microsoft. Това е най-силната подкрепа досега за продукти „Произведено в Индия“ на фона на търговското напрежение със Съединените щати, съобщава Ройтерс.
След като САЩ наложиха 50% тарифи върху индийския внос през август, Моди настоя за използването на продукти „свадеши“, тоест произведени в Индия. Докато много ръководители в индустрията публично призивоха за подкрепа на индийските продукти, Моди отправи директен апел миналия месец към индийците да се откажат от всекидневна употреба на чуждестранни стоки.
Министърът на информационните технологии Ашвини Вайшнау направи медийна презентация за проекти за магистрали тази седмица, според него те са били осъществени с помощта на Zoho, местен конкурент на PowerPoint на Microsoft, и без използването на Google Maps.
„Картата е от MapmyIndia, а не от Google Maps“, каза министърът с усмивка. „Изглежда добре, нали? Свадеши.“ Миналата седмица Вайшнау направи видеоклип, в който тества софтуера Zoho и помоли хората да възприемат местни продукти. Постът в X събра 6,2 милиона гледания.
Американските марки са навсякъде в Индия и милиони хора ги възприемат като желано присъствие. Правителствените и частните офиси използват Microsoft продукти, много туристи разчитат на Google Maps, за да се ориентират, а WhatsApp счита Индия за най-големия си пазар с над 500 милиона потребители.
Zoho предлага по-евтини алтернативи на облачните софтуерни инструменти, създадени от Microsoft. Съоснователят на индийската фирма, милиардерът Сридхар Вембу, е известен с нетрадиционния си подход за разполагане на бизнес операции в селските райони.
Приложението за съобщения на фирмата, Arattai, или „чат“ на южния тамилски език на Индия, внезапно придоби популярност благодарение на усилията на министъра на търговията Пиюш Гоял и министъра на образованието Дхармендра Прадхан.
Миналият месец приложението е било изтеглено над 400 000 пъти, в сравнение с по-малко от 10 000 през август, показват данни на фирмата за пазарни проучвания Sensor Tower. На 26 септември броят на активните му дневни потребители премина 100 000, което е увеличение със 100% за деня.
Индийските компании срещат трудности да заменят световните марки, тъй като често не могат да се сравняват с тяхното финансово влияние и обхват. През 2021 г. индийските министри популяризираха платформата за социални медии Koo, подобна на X, на фона на разногласия с американската платформа, свързани със съвместимостта. Индийската компания обаче затвори миналата година поради липса на финансиране.
„Само държавното покровителство няма да е достатъчно“, предупреди Дилип Чериан, съосновател на индийската PR фирма Perfect Relations. „Това, от което марки като Zoho се нуждаят, за да успеят, е уникален диференциращ фактор, дълбоки джобове и силна защита срещу наблюдение.“
Моля, подкрепете ни.





