Реклама / Ads
4| 3489 |12.03.2023 НОВИНИ

Инж. Георгиев: Нас ни вълнува дали парите от асфалта са отишли в джобовете на политици

.
Източник: личен архив
”Трябваше да бъдат направени повече ядки и да ни бъдат показани повече от тях, за да няма сега твърдения, че има и други ядки, в които асфалтът отговаря на проектните изисквания, но министър Иван Шишков не иска да ги покаже. Несвършената докрай работа доведе до спекулации. Министърът трябваше да излезе доста по-подготвен, когато показва тази ядка. По закон има минимален брой ядки, които трябва да се направят на определена квадратура, за да бъдат признати, когато се стигне до прокуратура и съд”.
 

Това каза пред БНР инженер Георги Георгиев, депутат в последните 4 парламента, член на комисиите по регионално развитие в тях.

 

"Ин хаус" продължава, въпреки че стана ясно, че е в нарушение на Закона за обществените поръчки и в нарушение на Закона за устройство на територията. Бизнесменът Велико Желев каза пред журналисти, които заведе на Лот 1 от АМ "Хемус", където им каза, че има проведен търг и неговата фирма е избрана.

 

Само че "Автомагистрали" ЕАД няма право да провежда този търг, тъй като тя е избрана точно заради "ин хаус" като държавна фирма строител. Да, има търг, но той е в нарушение на закона, защото има разлика между търг и обществена поръчка", обясни инж. Георгиев.

 

Той подчерта, че Желев е заявил, че строят чрез договор за доставка на материали и договор за наем на механизация:

 

"В сигнала, който аз подадох до главния прокурор (преди време), подадох и договори за наем на персонал - има и такива договори, но всички ги крият и се правят, че не съществуват. Сумата от тези три договора показва как се строи с три отделни договора, но се строи. Това са привидни договори и те са нищожни. Тъй като са нищожни, не трябва да бъде плащано по тях.

 

Но по тях има разплащания и затова подадох сигнал до Иван Гешев, заради действията на служебния министър на регионалното развитие. И през февруари е имало плащане. Министър Шишков, който говори за гаранция и ходи и взема ядки от Северната тангента (2015 г.), където е изтекъл и гаранционният срок, и срокът по счетоводството, в който трябва да се пазят фактурите за покупка на материалите, за да се сравнят с т.нар. актове 12, където се записва количеството.

 

Същият министър Шишков за Лот 1 плаща на фирма, която по документи не се води, че строи, и тя не носи никаква гаранция по Наредба 2".    

 

Георги Георгиев изтъкна, че Европейската прокуратура разследва случаи след 2017 г. 

Според него трябва да се запитаме защо в пътното строителство се разследват частните фирми, а не разследват държавната администрация и министър, зам.-министър, шеф на АПИ и т.н. 

 

"Това, което нас ни вълнува, е дали спестените пари от асфалта са отишли в джобовете на политици. Това е работа на КПКОНПИ", посочи бившият депутат.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 1| 3134 |12.03.2023 МВнР: Няма данни за пострадали българи във верижната катастрофа в Унгария . 0| 3582 |10.03.2023 Ужасът в Хамбург: Стрелецът притежавал законно оръжие. Сред пострадалите има и бременна жена . 5| 3142 |09.03.2023 Словакия решава дали да изпрати самолети МиГ-29 на Украйна . 10| 3684 |07.03.2023 Горан Георгиев: Зад завладяването на медиите има финансови и властови интереси

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads