Реклама / Ads
0| 2411 |06.07.2022 НОВИНИ

ИПБ: Броят на катастрофите нощем в София се е удвоил в сравнение с предишни години

.
Експертите на Института за пътна безопасност многократно са сигнализирали министъра на вътрешните работи за липсата на физически контрол на движението в град София. През последните няколко месеца през нощта всяка вечер стават средно около 20 пътнотранспортни произшествия. Това е около два пъти повече, отколкото в предишни години.

Това се казва в становище на Института за пътна безопасност относно трагичния инцидент на кръстовището на бул. „Черни връх“ и бул. „Арсеналски“.

 

„Екипите, които контролират безопасността на движението през нощта в централната градска част са не повече от два при необходимост от ефективен контрол на дванадесет такива екипи.

 

Останалите екипи, които излизат на работа през нощта от пътна полиция, са разпределени на трите автомагистрали по един и четири екипа за документиране на пътнотранспортни произшествия.

 

Налице е неефективно управление на силите и средствата за контрол на движението в столицата. Институтът за пътна безопасност е информирал министър Рашков за недобрия професионален климат на работа в пътна полиция, командироват се неудобни служители от полицията при недостиг, което увеличава недокомплекта на Пътна полиция.

 

Относно конкретния инцидент считаме, че е недопустимо да се изнася предварителна информация преди да бъде безспорно установен напусналия водач от пътното транспортно произшествие. Опитът ни показва, че такива случаи собствениците на МПС се консултират с адвокати и на база на предварително изнесената информация от Пътна полиция, шиканират целия наказателен процес. Що се касае, че в град София управляват водачи с повече от 50 наказателни постановления, искаме да уведомим министъра, че са налице стотици такива. Липсата на инициативност и прехвърляне на отговорността единствено и само на слабото законодателство е израз на безсилие при управлението на риска от пътнотранспортни произшествия. Булевардите Сливница, България, Черни връх, Тодор Александров, Южната дъга са места с изключително висок риск от настъпване на ПТП и с практически нулев физически контрол. Изключително погрешно е 90% от контрола на Пътна полиция да се основава само на камерите за скорост.

 

Близо година мина, откакто в град София беше изключена зелената мигаща светлина, която даваше допълнителна информация на шофьорите при преминаване през кръстовищата. По данни на Столична община след въвеждането й катастрофите на кръстовищата в град София са намалели наполовина. Необходимо е да се извърши задълбочен анализ какво въздействие е оказало изключване на зелената мигаща светлина върху безопасността на движението по пътищата  в град София“, пише още в позицията.

 

Експертите на ИПБ са категорични, че остават в готовност да окажат подкрепа и помощ на отдел „Пътна полиция“-СДВР за нормализиране на пътнотранспортната обстановка в град София.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 2594 |08.06.2022 Зеленски: Един ден броят на загубите за Русия ще надхвърли допустимата граница . 0| 2564 |23.05.2022 OOН: Броят на бежанците в света за първи път надхвърли 100 милиона . 0| 2572 |04.05.2022 НСИ: Броят на местата в детските ясли се е увеличил . 0| 2697 |18.03.2022 Руското посолство: Броят на колегите ни, обявени за „персона нон грата”, неприятно изумява с мащаба си
Реклама / Ads
Реклама / Ads
Реклама / Ads