Калоян Паргов: Исканията на работещите в градския транспорт трябва да бъдат удовлетворени
"Като заместник-председател на Комисията по транспорт и туризъм и от страна на опозицията моята работа е да съм коректив. В Столичния градски транспорт има проблеми, хората дойдоха при нас и споделиха за тях. И съответно ние търсим начини да ги разрешим. Защото работата ми също така е да защитавам хората, коментира Калоян Паргов. - Съвременното робство се изразява в това да си принуден да работиш извънредно, при това в лоши условия, за да може да се препитаваш. Кой от тези показатели не е на лице в Столичния градски транспорт, за да не можем да наречем работещите там съвременни роби?! И другият ми въпрос е как Столична община решава тези проблеми?".
Калоян Паргов попита Екатерина Йорданова дали ще отстои исканията, които председателят на КНСБ Пламен Димитров официално постави, за ново увеличение на заплатите на работещите в градския транспорт за второто шестмесечие на годината и за стриктно спазване на Кодекса на труда.
"В тази ситуация вие в качеството на синдикалист ли ще бъдете или на председател на Комисията по транспорт и туризъм, попита той Екатерина Йорданова. - Защото не може хем да защитавате работещите в ролята си на синдикалист, хем да сте работодател в ролята си на председател на Комисията по транспорт и туризъм. Синдикалист-работодател, това е уникално и само в България го има!".
Калоян Паргов отбеляза, че е крайно време освен на инвестициите в превозни средства, благодарение на европейските средства, отговорните в Столична община да обърнат много сериозно внимание и на условията на труд в транспортните дружества. "Настоявам да чуя как ще решавате тези проблеми, които от години поставям по време на заседанията на Комисията? Защо няма заседания на Комисията всяка сряда? Защо бягате от тези проблеми и ги замитате под килима, за да се стигне до това положение сега, обърна се Калоян Паргов към Екатерина Йорданова. - При милиард и половина бюджет на Столична община не мисля, че е толкова трудно да намерите средства за ремонтиране на тоалетните и за подобряване на санитарно-битовите условия на работещите в Столичния градски транспорт. Аз съм готов да седнем, заедно с вас, на заседание на Комисията по транспорт и да дискутираме възможните решения. И съм готов също така да подкрепя всяка разумна идея, която по някакъв начин подобрява работата в транспорта на София".
Извън студиото на БНТ1 Калоян Паргов коментира също, че опитът на кмета Йорданка Фандъкова да прехвърли отговорността за проблемите в Столичния градски транспорт основно върху ръководствата на дружествата е крайно несериозен и несъстоятелен. "В крайна сметка, директорите на общинските дружества "Автотранспорт" и "Електротранспорт" изпълняват решенията, които взима работодателят им в лицето на Столична община, коментира Калоян Паргов. - Позицията на кмета от вчера потвърждава и доказва съвсем ясно нашата теза, а именно, че моделът на изготвяне на Икономическата рамка в Столичния градски транспорт е сбъркан. Ние винаги сме настоявали приемането на средствата, необходими за градския транспорт, да предхожда приемането на бюджета на Столична община. А винаги се случва обратното. И по тази причина реално сега транспортните дружества получават по-ниска цена на километър пробег от това, което са заявили в своите бизнес планове. Така на практика недофинансират всички свои дейности, което не гарантира необходимата надеждност и качество на транспортното обслужване на столичани. Освен това, по тези документи администрацията на Столична община работи от октомври миналата година, а ние, членовете на Комисията по транспорт и туризъм и общинските съветници получихме крайните предложения два дни преди самото заседание на Общинския съвет. Отговорност за съществуващата липса на средства за транспортните дружества носят управляващите - заместник-кметът Дончо Барбалов и двамата вносители от страна на управляващата партия. Единият от тези вносители е именно Екатерина Йорданова. Тоест това е съвсем очевиден отказ на управляващите да работим всички заедно за решаването на проблемите, въпреки нашето желание да се включим. И повече от логично е сега цялата отговорност за проблемите и протестите на работещите в градския транспорт да бъде поета само и единствено от управляващите".
Моля, подкрепете ни.