Реклама / Ads
0| 5627 |06.07.2017 НОВИНИ

Кандидат-президенти са финансирани от менте дарители

.
Дарител за кандидатпрезидентската кампанията на Веселин Марешки разбрал от Сметната палата, че е подписал договор за дарение. Контролната институция за първи път направи насрещни проверки на 20% от дарителите, подкрепили различните политически формации на изборите.
 

Сметната палата е изпратила запитване до съответните лица, които партиите са вписала като дарители, за да потвърди дали въобще те са подпомагали кампанията им и с колко пари.

 

Оказва се, че над половината от запитаните не са дали информация на одиторите. Едва 258 души от 480 проверени са потвърдили, че наистина са били дарители.

Инициативният комитет, издигнал Румен Радев, пък продължил да набира средства и след приключването на кампанията. Става въпрос за почти 90 хил. лв., което според Сметната палата е недопустимо.

 

Комитетът, стоящ зад Радев, събирал почти 900 хил. лв. приходи. Основната част от тях – от дарения. Тук малко повече от половината дарители отговарят с потвърждение, че са подпомагали инициативния комитет: проверени са 220 дарители, като потвърдилите са 126, а 94 не са отговорили.

 

„Отговорност за спазването на правилата за финансиране на предизборната кампания носи Инициативният комитет, който издига определен кандидат. Държавният глава няма отношение към набраните от комитета средства след края на кампанията”, обявиха от президентството, цитира bTV.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 92 |15.12.2025 Синдикатите бият тревога за удължителния бюджет – удар за администрациите и общините . 3| 426 |15.12.2025 Сетиха се сега да променят изборния кодекс. Къде бяха преди време депутатите? . 1| 556 |15.12.2025 Шест месеца, шест вота на недоверие: Румънското правителство оцеля . 0| 693 |15.12.2025 Данъците след приемането на еврото – най-важното

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads