12|
4696
|09.02.2015
НОВИНИ
Кънев: Сигурността ни като член на НАТО трябва да е непоклатима
Позицията на България относно кризата в Украйна е за единство в ЕС и консолидация в НАТО. Страната ни трябва да има максимални гаранции за националната си сигурност. Те са нужни заради ситуацията и на Североизток, и на Югоизток и "при разклатените външнополитически позиции на Турция, която вече не е съюзникът, който познавахме".
Това коментира съпредседателят на Реформаторския блок Радан Кънев в Добрич. По думите му България трябва да получи ясно гаранциите, че "сигурността й като член на НАТО е непоклатима".
Той призна, че явно позицията на страната ни не се излъчва достатъчно ясно в публичното пространство, за което трябва да се вземат мерки. "За да отстъпи Путин и за да се стигне до полезен компромис в Украинската криза, е нужно ЕС да бъде много единен във външната си политика, а аз мисля, че такива тенденции има", подчерта Кънев.
Голяма пречка пред новите инвестиции в страната ни е липсата на законност, каза още председателят на ДСБ. По думите му независимо колко е добра данъчната ни политика, докато предприемачите не вярват, че могат да се обърнат към съда, докато се страхуват от корупционен натиск от властта, инвеститорите ще са предпазливи.
Кънев смята, че можем да се поучим от Румъния, която е реформирала правосъдието си и успя да постигне по-стегната и обърната към хората и бизнеса администрация, а не "към партийните каси".
Радан Кънев е убеден, че още през първото полугодие на тази година в страната ни ще се предприеме реформа в съдебната система чрез промени в Закона за съдебната власт. Най-обсъжданите промени са за разделяне на ВСС на две колегии. Зад реформите в съдебната система единодушно застава цялото управляващо мнозинство и голяма част от депутатите от БСП. По думите му само от ДПС били защитници на статуквото в правосъдието.
България ще претендира пред европейските институции за изграждането на т.н. Източнобалкански транспортен коридор, който да свърже Истанбул, Бургас, Варна, Шумен, Русе и Букурещ, съобщи още Радан Кънев. Одобрението на проекта трябва да дойде основно от Европейската комисия и Комитета на регионите.
"Изграждането на такъв коридор ще позволи международно финансиране на много важни за България участъци, включително на жп и автомобилната връзка Русе-Варна. Основно внимание трябва да се обърне на пристанищата Русе-Изток и Варна-Запад, които имат жп връзка, но тя е допотопна. Възстановяването на икономическия коридор Русе-Варна е основен ключ за икономическо възстановяване на Североизтока", коментира още Кънев.
Той призна, че явно позицията на страната ни не се излъчва достатъчно ясно в публичното пространство, за което трябва да се вземат мерки. "За да отстъпи Путин и за да се стигне до полезен компромис в Украинската криза, е нужно ЕС да бъде много единен във външната си политика, а аз мисля, че такива тенденции има", подчерта Кънев.
Голяма пречка пред новите инвестиции в страната ни е липсата на законност, каза още председателят на ДСБ. По думите му независимо колко е добра данъчната ни политика, докато предприемачите не вярват, че могат да се обърнат към съда, докато се страхуват от корупционен натиск от властта, инвеститорите ще са предпазливи.
Кънев смята, че можем да се поучим от Румъния, която е реформирала правосъдието си и успя да постигне по-стегната и обърната към хората и бизнеса администрация, а не "към партийните каси".
Радан Кънев е убеден, че още през първото полугодие на тази година в страната ни ще се предприеме реформа в съдебната система чрез промени в Закона за съдебната власт. Най-обсъжданите промени са за разделяне на ВСС на две колегии. Зад реформите в съдебната система единодушно застава цялото управляващо мнозинство и голяма част от депутатите от БСП. По думите му само от ДПС били защитници на статуквото в правосъдието.
България ще претендира пред европейските институции за изграждането на т.н. Източнобалкански транспортен коридор, който да свърже Истанбул, Бургас, Варна, Шумен, Русе и Букурещ, съобщи още Радан Кънев. Одобрението на проекта трябва да дойде основно от Европейската комисия и Комитета на регионите.
"Изграждането на такъв коридор ще позволи международно финансиране на много важни за България участъци, включително на жп и автомобилната връзка Русе-Варна. Основно внимание трябва да се обърне на пристанищата Русе-Изток и Варна-Запад, които имат жп връзка, но тя е допотопна. Възстановяването на икономическия коридор Русе-Варна е основен ключ за икономическо възстановяване на Североизтока", коментира още Кънев.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads