Реклама / Ads
Frognews
1| 3363 |03.05.2019

Кърваво писмо на хора от община Червен бряг заради моста край Чомаковци

.
Хората заплашват с протести до дупка...
Инициативният комитет от името на участвалите в протестния митинг на 30.04.2019г над 250 души от Чомаковци, Червен бряг, Койнаре, Лепица, Сухаче, Еница, Бреница, Лазарово и Кнежа изпраща отворено писмо до всички институции.В него хората негодуват срещу решението на АПИ да демонтира железния мост на р. Искър при с. Чомаковци.

Ние сме много по-загрижени от чиновниците от АПИ за безопастната и безаварийна експлоатация на временния железен мост, защото ежедневно преминаваме по него и ще сме първите, които ще поискаме временното му затваряне или демонтиране при риск от повишаване нивото на р. Искър, се казва още в писмото.

 

Вижте и цялото Окрито писмо:

 

"НА ПРОТЕСТНИЯ МИТИНГ ПРОВЕДЕН ОТ 18.30 ЧАСА НА 30.04.2019Г В ЗАЩИТА НА ВРЕМЕННИЯ ЖЕЛЕЗЕН МОСТ НА Р. ИСКЪР ПРИ С. ЧОМАКОВЦИ

УВАЖАЕМИ ДАМИ И ГОСПОДА,

Повод за нашия протест е писмото изпратено от АПИ до Община Червен бряг с искане за спешно демонтиране на временния железен мост на р. Искър при с. Чомаковци. Нашата борба за запазването на този мост е не само борба за нормални условия за придвижване и нормални условия на живот, но и борба за по-нормална държава! Защото:
- Не е нормално АПИ да иска да затвори основната пътна артерия в община Червен бряг свързваща пет населени места от левия бряг на р. Искър с общинския център за 14 месеца и да очаква, че хората безропотно ще понесат това!
- Не е нормално АПИ за същите 14 месеца да определи обходен маршрут Кнежа ( 24 км в обратна посока на Червен бряг ), г. Искър, Долни Дъбник, Луковит, Червен бряг, с дължина повече от 90 км и да очаква, че хората безропотно ще го изпълняват!
- Не е нормално пусковият срок за рехабилитацията на пътя Червен бряг – Чомаковци с дължина 9.492 км да се променя два пъти – веднъж за май 2019г и втори път – за 04 юли 2019г и за 12 месеца да няма и един метър готов участък от пътя!
- Не е нормално АПИ да съхранява в своите бази железни сглобяеми мостове и кранове за тяхното построяване необходими за бедствени ситуации, а да няма и най-малката идея как могат да се използват, както и подготвени специалисти за използването им!
- Не е нормално държавата да хвърли близо 500 000 лв за изграждане на временни обходни пътища застлани със строшен камък при възникналата през октомври 2018г бедствена ситуация на територията на община Червен бряг, при положение, че ако тя имаше способности и готовност да изгради временния железен мост на р. Искър при с. Чомаковци, ( който заедно с подходите към него струва около 120 000 ) , през м. ноември 2018 г, още тогава щеше да се излезе от бедственото положение!
- Не е нормално държавната фирма „Главно управление Строителство и възстановяване“ ( бившите Строителни войски ) от структурата на МРРБ да има в състава си само счетоводители и складажии и да се занимава с разпродаване на активите на бившите Строителни войски, а да няма никакви способности за аварийно-възстановителни работи!
- Не е нормално временния железен мост на р. Искър при с. Чомаковци да се строи с багер, а специално пригодените за тази цел кранове да събират праха в базите на АПИ!
- Не е нормално за временния железен мост построен на основание чл. 52 от Закона за защита при бедствия, който е временно желязно съоръжение, което се строи и демонтира за 6-8 часа, да се иска озаконяването му по процедурите на Закона за устройство на териториите като строителен обект!
- Не е нормално Басейнова дирекция – Плевен да иска да глоби с 10 000 лв фирмата построила временния железен мост на р. Искър на основание договор с община Червен бряг и да се наложи скандалът да се потушава от МОСВ.
- Не е нормално АПИ да иска спешното демонтиране на временния железен мост при Чомаковци, а същевременно вече 2.5 месеца мълчаливо да отказва да издаде пълномощно на община Червен бряг необходимо за изваждане на регистрационни номера на кранът, необходим за демонтиране на моста!
- Не е нормално АПИ да иска спешно демонтиране на временния железен мост с товароносимост 20 тона при с. Чомаковци, мотивирайки се с функционирането на моста при с. Горник с товароносимост 5 тона, а да не знае че използването на този мост е силно затруднено, поради това, че подходът към него в Червен бряг от няколко месеца е разкопан, като част от рехабилитацията на пътя Червен бряг – Чомаковци, а обходният маршрут към него, част от републиканската пътна мрежа е в окаяно състояние!

Поради всички тези ненормалности, ние вярваме, че борбата за запазване на временния железен мост на р. Искър при с. Чомаковци е и борба за по-нормална държава!

Ние сме много по-загрижени от чиновниците от АПИ за безопастната и безаварийна експлоатация на временния железен мост, защото ежедневно преминаваме по него и ще сме първите, които ще поискаме временното му затваряне или демонтиране при риск от повишаване нивото на р. Искър. Вярваме, че организацията създадена от община Червен бряг при експлоатацията му и мониторингът на нивото на р. Искър, който се осъществява, гарантират безопастното му използване, при условие, че АПИ осигури необходимото пълномощно на община Червен бряг за изваждане регистрацонни номера на крана, необходим за демонтирането му.

В борбата за нормални условия за придвижване и нормален живот, както и за по-нормална държава имаме следните искания:

1. Временният мост на р. Искър при с. Чомаковци да се демонтира едва след завършване строителството на новия мост.
2. АПИ да създаде такава организация на работа на фирмата изпълнител на проекта за рехабилитация на пътя Червен бряг – Чомаковци, че той да не се затваря за движение. При необходимост от асвалтиране, в отделни участъци да се затваря само едното платно, като движението се осъществява регулирано в другото платно. При асвалтиране на дясното платно по посока към Чомаковци при подходът към временния железен мост, пътят да бъде затворен за не повече от 6 – 8 часа.
3. АПИ спешно да издаде пълномощно на община Червен бряг за изваждане на регистрационни номера на кранът необходим за аварийни и ремонтни работи по временния железен мост.
4. АПИ да организира извършването на ремонт на пътя Чомаковци, Лепица, Сухаче, който е част от републиканската пътна мрежа и е в изключително окаяно състояние. В случай на повишаване водите на р. Искър и временното затваряне на железения мост при с. Чомаковци, по този път ще се пренасочи към с. Горник – Червен бряг потока от около 1000 автомобила на денонощие.
5. Държавата да създаде организация, която да е в състояние при бедствени ситуации да извършва спешни аварийно-възстановителни работи.

В случай, че рехабилитацията на пътя Червен бряг – Чомаковци не бъде завършена в срок, ще искаме оставки и финансова ревизия на проекта!"

 

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay Donate now
Реклама / Ads

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. Явор Гечев за Фрог: Обикновените хора трудно получават пари за къщи за гости 3| 4444 |03.05.2019 . Татяна Кристи: Раздаването на храна от ГЕРБ възмути хората-безвкусица на къносани лелки 3| 3848 |01.05.2019 . Тодор Кантарджиев: Морбили е най-заразната болест, хората да ваксинират децата си 2| 3252 |29.04.2019 . Проучване: За младите хора демокрацията е мудна и корумпирана 9| 4286 |27.04.2019

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads

НАЙ-ЧЕТЕНИ

    Реклама / Ads

    БЛОГОВЕ