Кой пречи на въздушните линейки? Бивши и настоящи управляващи в лют спор
“За хеликоптерната помощ положихме огромни усилия. Това е проект, който много отдавна е започнал, още инициативата е декември 2020 на президента, служебното правителство на Стефан Янев го вкарва в ПВУ. След това има забавяне, в което нищо не се случва", каза пред БНТ бившият здравен министър д-р Асен Меджидиев.
Според думите на премиера Денков на първо място е нарушен европейският регламент, който изисква медицинската помощ по въздух да се управлява от специално търговско дружество. Предишното правителство е закрило търговското дружество и е прехвърлило дейността към Държавния авиационен оператор, който няма право да извършва тази дейност, заяви Денков като допълни, че в момента това търговско дружество трябва да се създаде отново.
“България трябваше да има два функциониращи медицински хеликоптера от 1 юли. България ще чака първия си хеликоптер през декември месец, което отново е заслуга на служебното правителство”, подчерта пред bTV Гълъб Донев.
“Миналата година, два дни преди редовното правителство да си замине, то създаде това търговско дружество. На 2 август го вписа в Търговския регистър. За какво беше това бързане?”, попита Донев.
Освен това премиерът обясни, че служебното правителство е сгрешило къде трябва да прави оперативните площадки, на които да престояват хеликоптерите - те не могат да бъдат в болниците, както бе предвидено от правителството на Гълъб Донев.
Меджидиев уточни, че има разлика между оперативна база и летателна площадка.
“Оперативните бази са с хангарите - Враждебна София и Долна Митрополия - Плевен. Това са местата, където нощуват хеликоптерите и се зареждат с гориво, а хеликоптерните площадки трябва да бъдат изграждани в болниците", каза той.
Моля, подкрепете ни.